۰ نفر

آشنایی با موزه های آنتالیا در تور آنتالیا

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۵
کد خبر: 364995
آشنایی با موزه های آنتالیا در تور آنتالیا

موزه های آنتالیا در کنار جاذبه های گردشگری مدرن و منحصر به فرد، گشت و گذار در مکان های تاریخی و قدیمی و یا حتی تهیه شیک ترین سوغاتی ها در بازارهای متعدد این شهر می تواند تجربه ای هیجان انگیز و بی نظیر را برای مسافران این شهر لوکس و مدرن رقم زند.

همه آنچه که قرار است درباره موزه های آنتالیا بدانید

با وجود آنکه علت اصلی مسافرت بسیاری از مردم به ترکیه، تجارت و خرید لوازم متنوع می باشد اما آنتالیا از آن دسته شهرهای بسیار جذاب ترکیه است که هر ساله گردشگران بسیاری صرفاً جهت بازدید از جاذبه های توریستی و تفریحی به آن سفر می کنند. یکی از این جاذبه هایی که باعث شده تا در کنار شرایط آب و هوایی مطلوب، طبیعت زیبا و خیره کننده، مراکز خرید مجلل و ارزان قیمت مردم بسیاری به این شهر هجوم بیاورند موزه های آنتالیا می باشد. اگر شما هم تور آنتالیا را برای سفر تابستانه خود انتخاب کرده اید با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر موزه های آنتالیا بپردازیم.

معرفی موزه های آنتالیا

یقیناً با آغاز فصل تابستان استارت مسافرت های کوتاه مدت و چند روزه نیز به شهر زیبای آنتالیا  در تور آنتالیا  زده می شود. در این میان بازدید از موزه های آنتالیا در کنار جاذبه های گردشگری مدرن و منحصر به فرد، گشت و گذار در مکان های تاریخی و قدیمی و یا حتی تهیه شیک ترین سوغاتی ها در بازارهای متعدد این شهر می تواند تجربه ای هیجان انگیز و بی نظیر را برای مسافران این شهر لوکس و مدرن رقم زند. به جرات می توان گفت موزه های آنتالیا از آن دسته مکان های تاریخی و دیدنی این شهر به حساب می آیند که با گذشت هزاران سال از طول عمر آنان، باز هم از چشم گردشگران و هنر دوستان جذاب و متفاوت به نظر می آیند. موزه هایی که تک تک آنان نشان دهنده فرهنگ و عقاید مردمان این سرزمین هستند و توانسته اند با شگفتی های خود، آنتالیا را به یکی از اماکن تفریحی دنیا تبدیل کنند. در ادامه مطلب می خواهیم شما را با نمونه هایی از این موزه های جالب و ناب آشنا سازیم. با ما همراه باشید. بیشتر بخوانید:

جاذبه های گردشگری آنتالیا در تور آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا

 

بدون شک موزه های آنتالیا یکی از گنجینه های تاریخی این شهر به ویژه کشور ترکیه به شمار می آیند. زیرا هر یک از آنان گوشه ای از تاریخ و تمدن این شهر زیبا را به بینندگان خود در اقصی نقاط دنیا القا می کنند. موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از همین آثار شگفت انگیز است که همواره در معرض دید عاشقان تاریخ و فرهنگ قرار داده می شود. این موزه با قدمتی بیش از یک قرن در منطقه کنیالتی در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد که به عنوان یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین موزه های ترکیه معرفی شده است. مساحت موزه باستان شناسی آنتالیا چیزی حدود 7000 متر مربع است که در درون خود بیش از 13 تالار نمایشگاهی بزرگ را جای داده است. از جمله آثار ماندگار و تاریخی آن می توان به:

  • انواع گالری های متنوع و گوناگون و نیز هزاران اشیاء و آثار گرانقیمت و ارزشمند
  • سکه های متعدد مربوط به دوران های گوناگون
  • اتاق امپراطوری آنتالیا
  • تابوت ها

و نیز آیکون های متعدد مسیحیت اشاره کرد.

معمولاً ساعات بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا هر روزه به غیر ایام تعطیلی رسمی از ساعت 9 صبح الی 19:30 عصر می باشد.

موزه اسباب بازی آنتالیا

 

اگر شما جزء آن دسته از افراد ماجراجو و کنجکاوی هستید که دلتان می خواهد از هر مکان دیدنی شهر آنتالیا بازدید کنید پیشنهاد می کنیم حتماً سری هم به موزه اسباب بازی آنتالیا که یکی از معروف ترین موزه های آنتالیا می باشد بزنید. این موزه از آن دسته مکان های جذاب و دیدنی آنتالیا است که هر فردی از هر قشر و سنی که باشد را به سوی خود کشانده و لحظات لذت بخش و منحصر به فردی را برایشان می زند. این مکان زیبا و حیرت برانگیز همان طور که از نامش هویدا است مرکز نگهداری بیش از 3000 عروسک زیبا و رنگارنگ دنیا است. برخورداری از یک فضای کاملاً متفاوت العاده موزه اسباب بازی آنتالیا و همچنین جذابیت و گیرایی آن باعث شده تا این موزه به یکی از قطب های مهم گردشگری و توریستی آنتالیا تبدیل شود. چرا که سراسر محوطه آن مملو است انواع عروسک های زیبا و دوست داشتنی است که هر یک از آنان به نوعی ارتباط مستقیمی با هر رده سنی برقرار می کنند. زیرا هر یک از آنان به نوبه خود می توانند خاطرات بسیار شیرین و ناب کودکی را برای بینندگان تداعی کنند.

 

معمولاً ساعات بازدید از موزه اسباب بازی آنتالیا همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18 عصر می باشد.

موزه مینی سیتی آنتالیا

 

به گزارش سفر باتو ، درباره موزه جذاب و دیدنی مینی سیتی آنتالیا گفتنی های بسیاری است. بنابراین حیف است به این شهر لوکس و پر زرق و برق سفر کنید اما بازدید از این موزه را از قلم بیندازید. از آنجایی که بسیاری از مردم با شنیدن واژه موزه به یاد آثار تاریخی و ارزشمند می افتند موزه مینی سیتی آنتالیا با به نمایش گذاشتن انواع مناطق و ساختمان های متنوع و بی نظیر دنیا به صورت ماکت، این ذهنیت را در ذهن اذعان عمومی مردم پاک کرده است. شاید به خاطر همین جذابیت و منحصر به فرد بودنش باشد که تمامی افراد را با هر سلیقه ای به سوی خود کشانده و موجبات رضایتمندی و خرسندی آنان را از چند ساعتی از بازدید فراهم کرده است. با تفریح و گشت و گذار از موزه بسیار زیبای مینی سیتی آنتالیا نه تنها می توانید اطلاعات ناب و دست نیافتنی را در مورد جاذبه ها و ساختمان های متنوع دنیا کسب کنید بلکه با گرفتن عکس های یادگاری، خاطرات جذاب و شیرینی را برای خود به ثبت برسانید.

 

جالب است بدانید که در این موزه مسجد یولی آنتالیا در تور آنتالیا که در زمان های بسیار دور به دست سلطان سلجوقی علاء الدین کیقباد بنا نهاده شده است واقع شده است که به عنوان نماد اصلی آنتالیا به همگان معرفی می شود. ساعات بازدید از موزه مینی سیتی آنتالیا همه روزه به غیر از ایام تعطیلی از ساعت 9 صبح الی 19 عصر می باشد. موزه مینی سیتی یکی از پرطرفدار ترین موزه های آنتالیا است.