۰ نفر

کارت بازرگانی مسعود خوانساری هیچ ایرادی ندارد

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴
کد خبر: 339102
کارت بازرگانی مسعود خوانساری هیچ ایرادی ندارد

ابراهیم بهادرانی، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: تا ساعت ۱۲ ظهر امروز و در تهران، ۱۳۳۰ نفر در انتخابات شرکت کرده و رای خود را در صندوق های رای انداخته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، وى ادامه داد: البته به دلیل این که نیمه روز است و برخی فعالان اقتصادی در محل کار خود هستند، تعداد کمتری مراجعه کرده‌اند اماامیدواریم در ساعات پیش رو افراد بیشترى وارد عرصه شوند.

وی اظهار کرد: نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران هم اکنون با نظم و ترتیبی که شاهد آن هستیم، در حال برگزاری است و مشکل خاصی وجود ندارد.

کارت بازرگانی مسعود خوانساری هیچ ایرادی ندارد

بهادرانی در مورد شبهاتى که نسبت به کاندیداتوری مسعود خوانساری، رئیس دوره فعلى اتاق بازرگانی تهران و کارت بازرگانی وی مطرح شده است، تاکید کرد: مطابق با ماده ۱۳۶ قانون تجارت، بسیاری از شرکت ها و افرادی که برای پذیرش مسئولیت انتخاب می‌شوند، برای دو سال مسئولیت می‌پذیرند و باید هر دو سال یکبار مجمع برگزار شود و مدیرعامل تعیین می‌شود.

او اضافه کرد: اما قانون تجارت می گوید تا زمانی که فرد جدیدی معرفی نشده باشد، افرادی که از پیش انتخاب شده اند و به اصطلاح مسئول شرکت هستند و اختیار آن را دارند، اجازه مدیریت دارند، بنابراین مطابق با قانون تجارت، به دلیل این که فرد جدیدی به جای آقای خوانساری معرفی نشده، مدیریت ایشان در شرکت مذکور اعتبار دارد.

بهادرانی گفت: این موضوع بارها و بارها به معترضان اعلام شده و این نظر نیز از سوی شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران، به انجمن نظارت اعلام شده و انجمن نظارت نیز، جواب بازرسی وزارت صنایع را داده است، از نظر ما به عنوان هیات نظارت، نه تنها آقای خوانساری بلکه شرکت هایی که این چنین شرایطی دارند، تا زمانی که فرد جدیدی را معرفی نکنند، می توانند افراد قبلی را مسئول بدانند.

وی همچنین درمورد این که شرکت خوانسارى مدتى است فعالیتى نداشته، توضیح داد: این شرکت هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه داده و مسعود خوانساری نیز به عنوان مدیرعامل، این اظهارنامه را امضا و ارایه کرده است، بنابراین این حرف درست نیست.

او افزود: شرکتى معتبر است که اظهارنامه داده باشد و حتی ممکن است فعالیت صورت نداده باشد یا حتی فعالیت صفر تا میلیاردی داشته باشد، از همین رو  تا زمانی که انحلال این شرکت اعلام نشود از نظر ما فعالیت آن پذیرفته شده است.