۰ نفر

چطور بدون انتظار وام مسکن 160 میلیون تومانی بگیرید

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸
کد خبر: 331362
چطور بدون انتظار وام مسکن 160 میلیون تومانی بگیرید

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار از ابتدای سال 95، بانک مرکزی راه‌کار جدیدی برای پرداخت وام مسکن بدون نیاز به انتظار ارائه کرد. در این راهکار امکانی فراهم شده است که می‌توان با خرید اوراق بهادار مسکن نسبت به دریافت وام مسکن اقدام کرد. برای اینکار می‌توانید با مراجعه به کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار و یا کارگزاری بانک مسکن کد معاملاتی بورس تهیه کرده و سپس اوراق مشارکت را بر اساس میزان وام درخواستی خریداری کنید.

برای وام 120 میلیون تومانی چند اوراق نیاز است؟ هزینه خرید اوراق چقدر است؟ برای وام 160 میلیون تومانی چطور؟ اقساط ماهانه این وام چطور محاسبه می‌شود و در چه زمانی می‌توان بازپرداخت کرد؟

سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد که محاسبه آن پیچیدگی زیادی دارد، برای محاسبه دقیق شرایط این وام میتوانید از ابزار وام سنج استفاده کنید، این ابزار به تازگی توسط سایت آدرس راه اندازی شده است.

 وام 160 میلیون تومانی به زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که ساکن تهران بوده و تاکنون از هیچ تسهیلات مسکنی برای خرید خانه استفاده نکرده باشند. دریافت این نوع وام مسکن که توسط صندوق پس‌انداز مسکن یکم تأمین اعتبار می‌شود به دو روش امکان‌پذیر است: یکی سپرده‌گذاری و دیگری خرید اوراق مشارکت (تسه) یا اوراق بهادار مسکن.

اگر توانایی سپرده‌گذاری با حداقل 26،700،000 تومان را داشته باشید سود پرداختی شما 8% خواهد بود و نیازی به خرید اوراق مشارکت ندارید، اما اگر نمیتوانید این مبلغ را به مدت یکسال در حساب بانکی نگه دارید و منتظر بمانید می‌توانید از طریق خرید اوراق این فرایند را طی کنید و وام خود را دریافت کنید، در این حالت سود تقریبی وام شما برابر با 17% خواهد بود.