۰ نفر

"شرکت‌ مد ایتالیایی زنان‌تان را هرزه کند، عزت است؟"

انتقاد تند امام جمعه مشهد به برجام

۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۲
کد خبر: 138787
انتقاد تند امام جمعه مشهد به برجام

آیت‌الله علم‌الهدی گفت:این‌که شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید دختران و زنان‌تان را هرزه کند، جوانان‌تان را فاسد کند و این‌جا را بازار ترویج جنس‌های بنجل‌شان قرار دهد، این واقعا عزت است؟

آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، در خطبه دوم نماز جمعه امروز 15 مردادماه 1395 که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ادعای «برقراری روابط اقتصادی میان ایران و غرب در اثر موفقیت برجام» را نامردود دانست و خاطرنشان کرد: این مملکت 80 میلیون انسان بازار دارد؛ بعد به ما می‌گویند «خارجی‌ها به خاطر برجام آمده‌اند» و از آمدن آن‌ها استقبال می‌کنند یعنی چه خارجی‌ها آمدند؟ بازار 80 میلیونی را همه می‌خواهند تصرف و تصاحب کنند، منتهی آن‌ها می‌خواهند به‌گونه‌ای تصاحب کنند که این بازار را بازار جنس بنجل‌شان قرار دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت آیت‌الله علم‌الهدی، وی افزود: شرکت مدلینگ ایتالیایی می‌آید در بازار ما سرمایه‌گذاری کند، ده‌ها و صدها فروشگاه مدلینگ درست کند،  فرهنگ کشور ما را به هم بزند، جوانان ما را از بین ببرد، زنان ما را فاسد کند، جیبش را پر پول کند و از این مملکت برود و این بازار 80 میلیونی را تصرف کند. مسلما شرکت مدلینگ ایتالیایی می‌آید. اما آیا حاضرند یک پیچ و مهره از دستگاه‌های الکترونیکی‌شان را به شما بفروشند؟ حتی حاضر نیستند نیازهای لوازم پزشکی را در این مملکت برآورده کنند و به ما لوازم پزشکی مورد ضرورت‌مان را بفروشند که نکند از پیچ و مهره و دستگاه الکترونیکی آن‌ها ما  در جریان دیگری استفاده کنیم.

کدام عزت در نتیجه برجام حاصل شده است؟

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این آقای ساده‌لوح می‌گوید «ما با برجام عزت پیدا کردیم»! چه عزتی؟ این‌که شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید دختران و زنان‌تان را هرزه کند، جوانان‌تان را فاسد کند و این‌جا را بازار ترویج جنس‌های بنجل‌شان قرار دهد، این واقعا عزت است؟ این عزتی است که در برجام پیش بردید؟ چرا این دستگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان عظیم خارجی حاضر نیستند بیایند این‌جا سرمایه‌گاری کرده و بیایند این‌جا به شما جنس تحویل دهند؟ چرا ورود کالاهای الکترونیک به داخل کشور نه تنها آزاد نیست، بلکه اگر کشتی‌اش را روی موج‌های دریا هم ببینند، (آن را) می‌زنند؟ این عزت است؟ بعد می‌گویند «ما عزت پیدا کردیم» و نتیجه برجام شد این عزت. این عزت شد؟

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: خدا می‌گوید «العزه لله و لرسوله و للمؤمنین» (یعنی) «عزت برای خدا و پیغمبر خدا(ص) و مؤمنین است» آن عزتی که مؤمنین (در آن) با خدا و پیغمبر(ص) مشترکند، آن عزت چیست؟ آیا آوردن جنس‌های بنجل مدل خارجی به کشور است یا دشمنی با کفار و مشرکین و دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی است؟