۰ نفر

با کالابرگ ۳۰۰ هزار تومانی؛ ۵۳۰ هزار تومان خرید می کنید!

۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبر: 697680
با کالابرگ ۳۰۰ هزار تومانی؛ ۵۳۰ هزار تومان خرید می کنید!

مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کنید و می‌گویید که قصد استفاده از کالابرگ را دارید، اعتبار و کدملی شما بررسی می‌شود و به سامانه معرفی می‌شوید. در کل ۲۹۴۲۵۰ تومان برای خرید ۱۰ قلم کالا برای هر فرد شارژ می شود. اما افراد می‌توانند به اندازه ۵۳۰ هزار تومان جنس خریداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حمید فرداد مجری طرح کالابرگ الکترونیک با بیان اینکه فرایند خرید کالابرگ الکترونیک برای بسیاری هنوز شفاف نیست، گفت: طی طرح ارائه کالابرگ الکترونیک، تصمیم گرفته شده تا کرامت مردم حفظ شود و فرد خودش تصمیم بگیرد تا یخچالش را چگونه بچیند. فرایند خرید به این شکل است که فرد اگر خواست روغنی از تمام نام‌های تجاری خریداری کند در جدول مبنا قیمت آن ۶۸ هزار تومان تعیین شد. در این طرح فرد به ازای خرید روغن ۱۴ هزار تومان را خودش پرداخت می‌کند و ۴۸ هزار تومان دیگرش را اعتباری می‌پردازد.

مجری طرح کالابرگ الکترونیک خاطرنشان کرد: اما اگر این فرد روغن زیتون یا انواع دیگر را خریداری کند، دولت سهم خودش یعنی ۴۸ هزار تومان را می‌پردازد و فرد باید مابه‌التفاوت بیشتری را پرداخت کند. در کل ۲۹۴۲۵۰ تومان برای خرید ۱۰ قلم کالا برای هر فرد در کالابرگ الکترونیک شارژ می شود. اما افراد می‌توانند به اندازه ۵۳۰ هزار تومان جنس خریداری کنند.

وی با اشاره به چگونگی خرید اجناس در این طرح افزود: وقتی به فروشگاه مراجعه می‌کنید و می‌گویید که قصد استفاده از کالابرگ را دارید، اعتبار و کدملی شما بررسی می‌شود و به سامانه معرفی می‌شوید. فردی بر فرض می‌رود دو کیلوگرم تخم مرغ بخرد. در جدول هر فرد می‌تواند یک کیلوگرم تخم مرغ را در این طرح با یارانه خریداری کند. بنابراین برای یک کیلوگرم ۱۵ هزار تومان می‌پردازد و مابقی را دولت محاسبه می‌کند اما یک کیلوگرم دیگر که اعتبار ندارد به قیمت آزاد حساب می‌شود.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب «الان ۳۰۰ هزار تومان به حساب مردم ریخته می‌شود اما حداقل سرشان کلاه نمی رود» را مطالعه کنید