۰ نفر

طلا به مسیر صعود بازگشت

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 720807
طلا به مسیر صعود بازگشت

طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار با افزایش ارزش دلار و بازدهی بالاتر کاهش یافت اما پس از آن که داده‌های ضعیف‌تر مشاغل، شرط‌بندی فدرال رزرو را برای حفظ نرخ‌های بهره در هفته آینده تقویت کرد، برای بهترین هفته از اوایل ماه مه تاکنون تعیین شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار و در روز جمعه به ۱۹۶۰ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز به ۱۹۶۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. البته پس از آمار بیکاری هفتگی ایالات متحده به دنبال صعود هفتگی ۰.۷ درصدی است که با جهش ۱.۵ درصدی روز پنجشنبه انجام شد.

تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک گفت: طلا در محدوده ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰ دلار در نوسان است و احتمالاً تا انتشار آمارهای تورم و نتایج فدرال رزرو در هفته آینده همین‌طور باقی خواهد ماند.

شاخص دلار از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای خود جهش کرد و طلا را برای خریداران خارجی گران کرد، در حالی که بازدهی بالاتر خزانه‌داری ۱۰ ساله باعث شد که شمش با بازده صفر جذابیت کمتری داشته باشد.

چین برای هفتمین ماه متوالی ذخایر طلای خود را به ۶۷.۲۷ میلیون اونس تروا تا پایان ماه مه افزایش داد. سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات ارزشمند در بانک استاندارد چارترد اظهار کرد که تعداد بانک‌های مرکزی که به دنبال افزایش طلا در پنج سال آینده هستند، افزایش می‌یابد.

پالادیوم که در دستگاه‌های کنترل‌کننده آلایندگی خودروها استفاده می‌شود، به پایین‌ترین حد خود از ماه می ۲۰۱۹ تاکنون سقوط کرد و در کانال ۱۳۲۴ دلار قرار داشت.

بر اساس گزارش رویترز، وونگ گفت: پالادیوم پس از داده‌های ضعیف ایالات متحده و چین به پایین‌ترین سطح در چهار سال گذشته سقوط کرده و به نظر می‌رسد به سمت محدوده جدید و پایین‌تری در حرکت است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴.۲۶ دلار در هر اونس رسید و بهترین هفته خود از اوایل آوریل را تجربه کرد، در حالی که پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.