۰ نفر

ادامه ریزش قیمت طلا و سکه برای دهمین روز متوالی / سقوط بزرگ در راه است؟

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبر: 720401
ادامه ریزش قیمت طلا و سکه برای دهمین روز متوالی / سقوط بزرگ در راه است؟

نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر با تأکید بر ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه در بازار طی روزهای آینده گفت: در روزهای اخیر معامله خاصی در بازار انجام نمی شود و خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: خبرهای مثبت سیاسی، آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، بازگشایی سفارت عربستان و از سرگیری روابط ایران با کشورهای منطقه از مهمترین دلایل کاهش قیمت طلا و سکه، ارز، خودرو و مسکن در روزهای اخیر است.

وی با تأکید براینکه  خبرهای سیاسی، از نظر اقتصادی اثرات مثبتی داشته است، افزود: تمام بازارهایی که از نظر سرمایه گذاری جذاب بودند در روزهای اخیر نه تنها کاهشی شده اند بلکه در رکود به سر می برند.

این فعال بازار طلا و جواهر تأکید کرد: معامله چندانی در بازار طلا و سکه نیز انجام نمی شود چراکه در ۱۰ روز گذشته شاهد سیر نزولی قیمت‌ها در این بخش بودیم و پیش بینی می شود که کاهش قیمت‌ها در روزهای آتی هم ادامه داشته باشد.

کشتی‌آرای از کاهش حباب سکه به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خبر داد و گفت: علت کاهش حباب سکه، کاهش تقاضا برای خرید سکه در بازار است.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۰ میلیون و ۴۳۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۶۱ دلار است.