۰ نفر

خرید اعجاب انگیز دولت عراق / ۲.۵ تن طلا در یک روز

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 719167
خرید اعجاب انگیز دولت عراق /  ۲.۵ تن طلا در یک روز

دبیرکل بخش سرمایه‌گذاری بانک مرکزی عراق اعلام کرد این کشور حدود ۲.۵ تن طلا در روز پنجشنبه خریداری کرده و حالا کل ذخایر طلای بانک مرکزی به ۱۳۲.۷۳ تن می‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بانک مرکزی عراق هفته گذشته ذخایر طلای خود را حدود 2 درصد در یک روز افزایش داد و آن را بخشی از طرح تدریجی خود برای بالا بردن ذخایر این فلز گرانبها به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بحران‌های اقتصادی نامید.

به گزارش بلومبرگ؛ دبیرکل بخش سرمایه‌گذاری بانک مرکزی عراق گفت این کشور حدود 2.5 تن طلا در روز پنجشنبه خریداری کرده و حالا کل ذخایر طلای بانک مرکزی به 132.73 تن می‌رسد. استراتژی این بانک خرید بیشتر طلا در نیمه دوم سال جاری میلادی است.

 وی گفت طرح بانک مرکزی خرید مقادیر کوچک طلا در چندین مرحله است نه مقادیر بالا در یک مرحله.

 بانک‌های مرکزی سراسر دنیا ذخایر طلای خود را در بحبوحه بالا گرفتن مخاطرات ژئوپولیتیکی و اقتصادی افزایش می‌دهند. عراق به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک خرید طلا را در 2022 پس‌از یک وقفه 4 ساله و طی برنامه‌ای برای متنوع کردن سرمایه‌های خارجی 100 میلیارد دلاری خود از سر گرفت.

 بانک مرکزی عراق 34 تن طلا در ژوئن سال گذشته میلادی خریداری کرد و ذخایر خود را 35 درصد افزایش داد. عراق طلای خود را در بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی فرانسه نگهداری می‌کند.

 رویکرد بانک مرکزی عراق افزایش ذخایر طلا در زمانی است که قیمت این فلز گرانبها به سطحی برسد که با دستورالعمل‌های بخش سرمایه‌گذاری مطابقت داشته باشد.

 قیمت طلا برای سومین هفته پیاپی با توجه به احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا کاهش یافته است. بالا رفتن نرخ بهره تمایل سرمایه‌گذاران به خرید این فلز گرانبها به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین می‌آورد.