۰ نفر

پرواز طلا با عقب گرد ارزش دلار

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 716128
پرواز طلا با عقب گرد ارزش دلار

قیمت طلا امروز (پنجشنبه) با کاهش ارزش دلار و نگرانی‌های اقتصادی افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال شفافیت بیشتر در مسیر سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۰۳۰ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۰۳۱ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش با قیمت دلار را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه‌تر کرد. قیمت شمش پس از انتشار داده‌های تورم ایالات‌متحده روز چهارشنبه افزایش یافت.

افزایش سالانه قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در آوریل برای اولین‌بار در دو سال گذشته به زیر ۵ درصد کاهش یافت و پوششی را برای بانک مرکزی ایالات‌متحده برای توقف افزایش نرخ بهره در ماه آینده فراهم کرد.

در حال حاضر بازارها با احتمال ۹۵ درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سطح فعلی خود در ماه ژوئن نگه دارد. کاهش نرخ بهره جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، روز چهارشنبه بر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه فشار وارد کرد تا به سرعت سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری این کشور را افزایش دهند یا این که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را به رکود وارد کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵.۳۷ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۱۱۵ دلار و ۹۲ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶۰۴ دلار و ۲۳سنت رسید.