۰ نفر

وثیقه ملکی برای دریافت ارز دانشجویی حذف شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹
کد خبر: 715348
 وثیقه ملکی برای دریافت ارز دانشجویی حذف شد

با اعلام مرکز مبادله ایران، دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی می توانند فقط با ارائه تعهدنامه محضری ارز مورد نیاز را از بانک دریافت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مسعود توکلی معاون بازار مرکز مبادله ایران با اعلام این خبر تأکید کرد: با توافقات صورت گرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی، دانشجویان متقاضی ارز دانشجویی می توانند فقط با ارائه تعهدنامه محضری ارز مورد نیاز را از بانک دریافت کند.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، متقاضیان ارز دانشجویی باید تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از اخذ اسناد مثبته را هنگام دریافت  ارز دانشجویی ارائه دهند.

ارز پرداختی دانشجویان بورسیه برای اقامت دانشجو 1500 یورو ماهانه و به منظور اقامت خانواده 500 یورو برای هر کدام از همسر و فرزند به صورت ماهانه تعیین شده است.

ارز در نظر گرفته شده برای دانشجویان غیر بورسیه نیز به منظور تحصیل تا سقف 13 هزار یورو در سال، اقامت دانشجو 1500 یورو ماهانه و اقامت خانواده 500 یورو برای هر کدام از همسر و فرزند به صورت ماهانه اعلام شده است.