۰ نفر

طلای جهانی به اوج رسید

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبر: 714971
طلای جهانی به اوج رسید

قیمت طلا امروز (پنجشنبه) با کاهش بازدهی آمریکا و کاهش ارزش دلار، نزدیک به بالاترین حد خود معامله شد زیرا فدرال رزرو ایالات‌متحده ممکن است چرخه افزایش نرخ بهره خود را متوقف کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با ۱.۸ درصد افزایش به ۲۰۴۱ دلار و ۴۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۲۰۴۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

فدرال‌رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش داد، اما اعلام نکرد که افزایش بیشتری خواهد داشت. شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و بازدهی معیارهای خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز کاهش یافت.

برایان لان، مدیر عامل GoldSilver Central در سنگاپور گفت: در حال حاضر سود وجود دارد و احتمالا در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت اما چشم‌انداز طلا همچنان صعودی است.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که ایالات‌متحده شانس بیشتری برای اجتناب از رکود دارد اما آن را رد نمی‌کند و افزود که این امکان هست که رکود ملایمی داشته باشیم.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۵.۸۲ دلار رسید، پلاتین با یک درصد افزایش به ۱۰۶۰ دلار و ۱۶ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۴۴۳ دلار و ۱۱ سنت رسید.