۰ نفر

آغاز ریزش قیمت سکه؟ / حباب سکه شکست

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبر: 710442
آغاز ریزش قیمت سکه؟ / حباب سکه شکست

طی معاملات روزهای گذشته در بازار سکه، خریداران بزرگ از این بازار خارج شده و معامله گران خرد نیز توان بالا بردن قیمت ها را ندارند؛ با تثبیت قیمت ارز در کانال های کنونی و یا نزول آن می توان امیدوار بود حباب سکه طی روزهای آینده شروع به خالی شدن کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با توقف رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، قیمت سکه در روزهای گذشته نیز با کاهش مواجه شد.

در هفته‌ های اخیر، سکه تمام بهار آزادی توان تثبیت بالای محدوده ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را نداشته و همین موضوع موجب شده است که برخی فعالان از محدوده یاد شده به عنوان مقاومت بزرگ بازار سکه یاد کنند.

رابطه بین سکه و ارز بیشتر از ناحیه تغییرات دلار بوده و در روزهای گذشته که نرخ دلار با کاهش روبرو بوده است، قیمت انواع سکه نیز با کاهش روبرو شده است.

فعالان اقتصادی می گویند در صورتی که نرخ دلار صعودی شود، این امر ممکن است بر روی قیمت سکه هم اثر بگذارد. قیمت سکه با حباب بالای ۳۰ درصد، بدون رشد قیمت دلار، برای مدت طولانی نمی ‌تواند بالای مرز ۳۰ میلیون تومان خود را تثبیت کند. یعنی با تثبیت قیمت ارز در کانال های کنونی و یا نزول آن می توان امیدوار بود حباب سکه طی روزهای آینده شروع به خالی شدن کند.

از نگاه سکه بازان، در روزهای اخیر نهنگ ها یا همان خریداران بزرگ از بازار خارج شده اند و از سوی دیگر خریداران کوچک، ماهی ها توان کافی برای کانال شکنی در بازار سکه را نداشته اند. این مسئله موجب تشکیل موج رکودی در بازار سکه شده است.

عده ای از تحلیلگران اقتصادی می گویند افت قیمت اونس طلا در انتهای هفته گذشته یکی از عوامل مهمی بود که موجب شد معامله گران سکه در روزهای قبل با احتیاط رفتار کنند.