۰ نفر

قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت

۵ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبر: 702953
قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۸۲۶ دلار و ۴۴ سنت رسید.

 به گزارش رویترز، قیمت طلا افزایش ناچیزی در روز جمعه داشت، اما در آستانه چهارمین هفته پیاپی کاهش قیمت در بحبوحه افزایش بی‌ثباتی درمورد سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا قرار دارد. بازارها به‌دنبال سرنخ‌های بیشتری در مورد دورنمای افزایش نرخ بهره با انتشار گزارش جدید تورم در آمریکا هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،  انتشار اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی در آمریکا که حاکی از کند شدن بیش‌ازحد انتظار روند رشد اقتصاد این کشور تحت سیاست افزایش نرخ بهره است، کمی به نفع طلا بوده و امید به آرام‌تر کردن روند افزایش نرخ بهره را افزایش داده است.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۸۲۶ دلار و ۴۴ سنت رسید.

 انتظار می‌رود شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی که فدرال رزرو آمریکا از آن برای تعیین سیاست‌های پولی خود استفاده می‌کند، از افزایش فشار قیمت‌ها در ژانویه خبر دهد. مهار تورم اولویت اصلی بانک مرکزی آمریکاست و فدرال رزرو آمریکا نشانه‌های چندانی از طرح خود برای توقف سیاست افزایش نرخ بهره نشان نداده است. این خبر اصلاً به نفع طلا نیست، چون هزینه نگه‌داری آن را بعنوان یک فلز غیر سودده بالا می‌برد و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا نشان داد اکثر مقامات این بانک موافق افزایش بیشتر نرخ بهره هستند.

 در میان سایر فلزات گران‌بها،قیمت نقره امروز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۴۶ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۲ درصد افزایش ۹۵۲ دلار و ۲۸ سنت معامله می‌شود.

 قیمت مس در میان فلزات صنعتی ۰.۱ درصد افزایش یافته و به ۴.۰۵۷۰ دلار در هر پوند رسیده است. قیمت مس ۰.۳ درصد در روز گذشته کاهش داشت. بی‌ثباتی نسبت‌به بهبود فعالیت‌های اقتصادی در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده مثل دنیا هم بر قیمت این فلز در هفته‌های اخیر تأثیر گذاشته است.