۰ نفر

یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بگیر کارت ملی اجاره بده!

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۰۲
کد خبر: 702168
یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بگیر کارت ملی اجاره بده!

برای هر کارت ملی ۵ هزار دلار و ۲ هزار یورو می‌تونید بگیرید. ما سهمیه کارت ملی شما را می‌خریم. برای هر ۲۵۰۰ دلار ۶۰۰ هزار تومان می‌دیم و اگه ۵ هزارتا را کامل بگیریم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به شما پرداخت می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، روزنامه ایران به نقل از یکی از دلالان ارز نوشت: برای هر کارت ملی ۵ هزار دلار و ۲ هزار یورو می‌تونید بگیرید. ما سهمیه کارت ملی شما را می‌خریم. برای هر ۲۵۰۰ دلار ۶۰۰ هزار تومان می‌دیم و اگه ۵ هزارتا را کامل بگیریم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به شما پرداخت می‌کنیم.

روزنامه دولت گزارشی از بازار اجاره کارت ملی برای خرید ارز دولتی دارد و به نوشته این روزنامه دلالان به ازای اجاره هر کارت ملی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

پله‌های مترو ایستگاه فردوسی را که بالا می‌آیی صدای‌شان واضح‌تر می‌شود:«آقا، خانم سهمیه کارت ملی یادت نره». دختر جوان که قیمت خرید دلار را می‌پرسد با دست مرد جوانی را نشان می‌دهد و می‌گوید با او صحبت کنید. مرد هر چند لحظه یک بار اطرافش را نگاه می‌کند. زنگ موبایلش قطع نمی‌شود و بعد از پایان هر مکالمه دوباره تلفنش زنگ می‌خورد. «برای هر کارت ملی ۵ هزار دلار و ۲ هزار یورو می‌تونید بگیرید. ما سهمیه کارت ملی شما را می‌خریم. برای هر ۲۵۰۰ دلار ۶۰۰ هزار تومان می‌دیم و اگه ۵ هزارتا را کامل بگیریم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به شما پرداخت می‌کنیم.»

این روزنامه در ادامه به وضعیت فروش ارز دولتی در صرافی‌های خیابان فردوسی اشاره می‌کند و می‌نویسد: داخل هر صرافی که می‌شوی با صدای بلند می‌گویند «دلار نداریم، یورو هم نداریم. فقط می‌خریم.» یکی از مشتری‌ها با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس بانک مرکزی می‌گوید: «دیشب گفتند در ۶۰۰ صرافی ارز به مقدار مناسب توزیع می‌شود. من همان ۵ هزار دلار که با کارت ملی می‌دهند می‌خواهم و بیشتر نمی‌خواهم.» کارمند صرافی سرش را پایین می‌اندازد و بی‌اعتنا به حرف مشتری می‌گوید: «از صبح که به ما ارز ندادند. آن طرف خیابان بانک ملت ارز دارد و باید چند ساعتی در صف بمانی.»