۰ نفر

قیمت طلای جهانی ترمز کشید

۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 686983
قیمت طلای جهانی ترمز کشید

قیمت طلا در معاملات اولیه آسیا امروز (پنجشنبه) پس از جهش بیش از یک درصدی طلا در جلسه قبل به دنبال عقب‌نشینی دلار و بازده خزانه‌داری آمریکا تغییر چندانی نداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۱۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۱ درصد کاهش به ۱۷۸۳ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۷۸۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

طلا در روز چهارشنبه با عقب نشینی دلار و بازده اوراق قرضه حمایت شد زیرا سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند نرخ‌بهره در نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا افزایش کند. فعالان بازار عمدتاً انتظار دارند در نشست نهایی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۲ که در ۱۳ تا ۱۴ دسامبر برنامه ریزی شده است، نرخ بهره ۵۰ واحدی افزایش یابد. نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد زیرا هیچ سودی به همراه ندارد.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد دارایی‌های آن در روز چهارشنبه ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۰۸.۰۹ تن رسید.

چین، بزرگ‌ترین مصرف کننده شمش، ۶۳.۶۷ میلیون اونس تروا طلا در پایان نوامبر داشت که از ۶۲.۶۴ میلیون اونس در پایان اکتبر افزایش داشت. در همین حال، صادرات و واردات چین در ماه نوامبر با شدیدترین سرعت خود در حداقل دو تا دو نیم سال گذشته کاهش یافت زیرا تقاضای ضعیف جهانی و داخلی، اختلالات تولید ناشی از کووید و رکود ملکی در داخل فشار بر دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۲.۶۸ دلاررسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۰۴ دلار و ۶۲ سنت و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۸۴۶ دلار و ۹۱ سنت رسید.