۰ نفر

رییس بانک مرکزی پاسخ داد؛

ارز اربعین را از بانک بگیریم یا صرافی؟

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 666257
 ارز اربعین را از بانک بگیریم یا صرافی؟

رییس بانک مرکزی به زوار اربعین توصیه کرد که برای جلوگیری از ازدحام، جهت دریافت ارز اربعین به بانک‌ها و نه صرافی‌ها مراجعه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی صالح‌آبادی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای افزایش مراکز توزیع ارز زوار اربعین وجود دارد یا نه، اظهار کرد: انتظار بر این است که مردم فقط به صرافی‌ها مراجعه نکنند. ما الان بانک‌ها را هم مشخص کردیم. قبلاً پنج بانک بود، الان ۲۱ بانک شده است که اسامی آن‌ها هم اعلام شده، بنابراین مردم به بانک‌ها مراجعه کنند، نه به صرافی‌ها چون باعث ازدحام می‌شود.

وی افزود: ما این امر را تسهیل هم کردیم به این معنا که اگر سرپرست خانوار برای اعضای خانوارش بخواهد ارز اربعین را دریافت کند، مراجعه یک نفر کفایت می‌کند. در مورد دینار هم میزانی از کشور عراق وارد شده که آن هم از فردا توزیع خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: در مبادی مرزی لزوماً اگر افراد ارز هم نداشته باشند، ما دستگاه‌های خودپردازی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان را از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادیم تا چنانچه ریال هم دریافت کنند، بتوانند در عراق استفاده کنند چون معمولاً ریال هم در عراق قابل استفاده است.

صالح‌آبادی در پاسخ به این پرسش که اتصال بانک مرکزی به پنجره ملی خدمات چه زمانی تکمیل می‌شود، گفت: ما تا آخر شهریور هر قسمت از بانک مرکزی که به پنجره ملی خدمات متصل نشده است را حتماً متصل می‌کنیم.