۰ نفر

یک کارشناس در گفت و گو با اقتصاد آنلاین؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه تا آخر هفته

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 651917
پیش بینی قیمت طلا و سکه تا آخر هفته

یک کارشناس گفت: تا روز دوشنبه قیمت طلا و سکه به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی و داخلی تغییری نخواهد داشت و برای ادامه باید منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات بود.

اقتصاد آنلاین – صبا نوبری؛ محمد کشتی آرای، کارشناس رسمی حوزه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، گفت: با توجه به اینکه امروز شنبه بوده و بازارهای جهانی تعطیل هستند؛ بازار طلای داخل همچنان تحت تاثیر کاهش ناگهانی بهای اونس جهانی در معاملات روز پنج شنبه بود.

وی ادامه داد: روز پنجشبه اونس جهانی با کاهش ۶۷دلاری به ۱۷۴۳دلار رسید و این موضوع بر قیمت‌ها در بازار داخل نیز تاثیر گذاشته است. همچنین که قیمت ارز هم با اندکی کاهش همراه بود و باعث شد با اینکه شب عید است و تقاضا نیز بالاست اما قیمت انواع سکه و همینطور حباب سکه کاهش پیدا کند.

به گفته این کارشناس سکه طرح قدیم امروز ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزارتومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان؛ ربع ۵میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۳ میلیون تومان قیمت خورده است.همچنین هر مثقال طلای آب شده ۶ میلیون و ۲۲ هزار تومان قیمت خورده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان که به نسبت هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

کشتی آرای افزود: به علت کاهش قیمت‌ها حباب سکه هم کاهش پیدا کرد و در حالی که حباب سکه امامی هفته گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود امروز به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس درباره پیشینی قیمت‌ها تا انتهای هفته نیز، گفت: به نظر می‌آید با توجه به اینکه فردا هم بازارهای جهانی تعطیل هستند؛ قیمت طلا و سکه و ارز تا دوشنبه تغییری نکند و اگر قرار است تغییری رخ دهد از روز دوشنبه خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز است باید منتظر اتفاق مثبتی در زمینه مذاکرات بود تا قیمت طلا و سکه نیز تغییر ویژه‌ای داشته باشد.