۰ نفر

گزارش امروز بازار؛

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶
کد خبر: 640422
آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

در بعد از ظهر روز میانی هفته، قیمت انواع سکه در بازار افزایش یافت. به طوریکه سکه امامی با ۴۰ هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه با۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت روبرو بودند. این در حالی است که سکه گرمی بدون تغییر نسبت به روز گذشته ثبت شده است. همچنین حباب سکه نیز هم گام با جهش قیمت‌ها بزرگتر شد و حباب ربع سکه از مرز دو میلیون تومان گذر کرد.

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ قیمت اونس جهانی در دومین روز معاملاتی خود با اندکی افت قیمت با نرخ ۱۸۴۷ دلار و ۹۶ سنت ثبت شد. در حالیکه نرخ ارز در بازار در حال پیش روی است، بازار طلا و سکه به‌دنبال شرایط موجود افزایش قیمت انواع سکه را تجربه می‌کند. در چنین شرایطی حباب انواع سکه در بازه میان یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان تا دو میلیون و ۷۴ هزارد تومان قرار گرفت.  

به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه  ۱۵ میلیون و ۱۸۱ هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز معاملاتی گذشته با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۴۱ هزارتومان معامله می‌شد که افزایش قیمتی در حدود ۴۰ هزار تومان را نشان می‌دهد.

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ٨ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش قیمتی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان داشته است. 

ربع سکه با قیمت ۵ میلیون و ۴۵۰ هزارتومان ثبت شده است که در مقایسه با قیمت آن در روز معاملاتی گذشته معادل ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

 هر سکه گرمی نیز معادل ۳ میلیون تومان ثبت شده‌است که از پایان معاملات روز گذشته تاکنون نرخ تازه‌ای را ثبت نکرده است. 

حباب سکه چقدر است؟

به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ۶۷۷ هزارتومان، نیم سکه، یک میلیون و ۶۹۹ هزار تومان، ربع سکه، دو میلیون و ۷۴ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان حباب دارد.

در وضعیت فعلی بازار طلا و سکه صعود شدید قیمت انواع سکه و حباب آن را شاهد هستیم که به اعتقاد برخی کارشناسان تحت تاثیر انتظارات تورمی مردم افزایش قیمتی نزدیک به درصد تورم را تجربه می‌کند. مسئولان اتحادیه طلا و جواهر نیز از جهش قیمت موجود با عنوان رکوردشکنی سکه یاد می‌کنند. همچنین در مقابل بیان می‌شود که برخی معامله گران در انتظار عقب نشینی در بازار طلا و سکه هستند و از انجام معاملات پرهیز می‌کنند.