۰ نفر

بی‌توجهی طلا به اونس و دلار؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۴ اسفند/ ردپای شب عید در بازار طلا

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۵
کد خبر: 620517
پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۴ اسفند/ ردپای شب عید در بازار طلا

بازار طلا و سکه امروز برخلاف بازار ارز و همچنین بی توجه به انس جهانی، روند با ثبات رو به افزایشی را تجربه کرد. دلار در بازار آزاد نسبت به دیروز کاهش ۱۲۰ تومانی را نشان می دهد و انس جهانی نیز با بیش از ۳۱ دلار کاهش به ۱۹۵۷ دلار رسیده‌است. با این وجود قیمت سکه امامی عملاً بدون تغییر بود و سایر سکه ها نیز افزایش قیمت را تجربه کردند.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ دیروز بازار طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار، صعود قیمت ها را تجربه کرد و سکه امامی پس از مدت ها به میانه کانا ۱۲ میلیون تومان رسید. امروز با توجه به کاهش نسبی قیمت دلار و همچنین کاهش انس جهانی انتظار می رفت که قیمت طلا و سکه نیز با کاهش همراه باشد که این اتفاق نیفتاد.

سکه امامی در این ساعت از معاملات در قیمت ۱۲میلیون و ۵۴۴ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به دیروز تغییر محسوسی (کاهش ۹هزار تومانی) را تجربه نمی کند.

سکه تمام

نیم سکه نیز با ۱۵۰هزارتومان افزایش، ۷میلیون و ۳۵۰هزارتومان قیمت خورده است. در حالی که این سکه روز گذشته ۷میلیون و ۲۰۰هزارتومان قیمت خورده بود.

نیم سکه

همچنین ربع سکه در قیمت ۴میلیون و ۱۵۰هزارتومان معامله می‌شود. در آخرین معاملات روز گذشته این سکه با قیمت ۴میلیون و ۱۳۰هزارتومان معامله می‌شد و حدود ۲۰هزارتومان افزایش را نشان می‌دهد.

ربع سکه

هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۴۴۵هزارتومان قیمت خورده است و تغییرات چندانی را تجربه نکرده است.

سکه گرمی

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات سکه امامی  ۳۷۵هزارتومان، نیم سکه یک میلیون و ۲۸۴هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۳۰هزارتومان و سکه یک گرمی، ۹۴۹هزارتومان حباب دارد.

افزایش قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه درحالی بود که اونس جهانی امروز کاهش قیمت داشت و دلار آزاد نیز تقریبا تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشت. دلیل این بی‌توجهی طلا به عوامل تاثیرگذار در قیمت آن را می‌توان به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و همچنین بالا رفتن تقاضا برای طلا و سکه دانست. افزایش حباب سکه که عنصر اصل آن نیز تقاضا است این موضوع را تایید می‌کند.