۰ نفر

روز پرنوسان بازار ارز؛

پیش بینی قیمت دلار برای ۲۲ اسفند / بازگشت دلار به کانال ۲۵هزارتومان

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۵
کد خبر: 619794
پیش بینی قیمت دلار برای ۲۲ اسفند / بازگشت دلار به کانال ۲۵هزارتومان

بازار ارز درحالی که معاملات صبح امروز را با حدود ۶۰۰تومان افزایش نسبت به روز گذشته آغاز کرده بود در معاملات عصر بار دیگر کاهشی شد و به کانال ۲۵هزارتومان بازگشت.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز معاملات اولین روز هفته را با حدود ۶۰۰تومان افزایش قیمت نسبت به معاملات روز پنجشنبه آغاز کرد. اما در ادامه معاملات امروز، بازار ارز دوباره در مدار کاهشی قرار گرفت و دلار به کانال ۲۵هزارتومان بازگشت.

نمودار1

 به این ترتیب در این ساعت از معاملات، دلار آزاد در قیمت ۲۵هزار و ۹۸۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به صبح کاهش ۳۹۰ تومانی را نشان می‌دهد. در آخرین معاملات روز پنجشنبه نیز دلار در محدوده قیمتی ۲۵هزار و ۷۵۰تومان معامله می‌شد.

نمودار2

کانون صرافان نیز قیمت دلار را با حدود ۵۰تومان افزایش، ۲۴هزار و ۳۵۹تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۵۱تومان برای فروش قیمت زده است. این اسکناس روز پنجشنبه در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۳۰۲تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۵۷۵تومان برای فروش معامله می‌شد که حدود ۵۰تومان افزایش را نشان می‌دهد.

نمودار3

همچنین یورو در صرافی‌های رسمی، ۲۶هزار و ۷۹۳تومان برای خرید ۲۷هزار و ۱۲۵تومان برای فروش قیمت زده است. در حالی که یورو در آخرین روز معاملاتی هفته ۲۶هزار و ۷۰۲تومان برای خرید ۲۷هزار و ۷۲تومان برای فروش قیمت خورده بود و حدود ۹۰تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

صرافی ملی نیز برای امروز دلار را ۲۴هزار و ۵۵۷تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۳۳تومان برای خرید قیمت زده است. روز پنجشنبه، دلار در صرافی ملی ۲۴هزار و ۵۱۱تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۶۷تومان برای خرید اعلام شده بود که حدود ۴۰تومان افزایش را نشان می‌دهد.

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۶هزار و ۸۷۳تومان برای فروش و ۲۶هزار و ۶۰۶تومان برای خرید نمایان شده است. یورو روز پنجشنبه در این صرافی، ۲۶هزار و ۹۲۴ برای فروش و ۲۶هزار و ۶۵۶تومان برای خرید قیمت خورده بود.

روز گذشته، خبری مبنی بر توقف مذاکرات منتشر شد که بازار ارز را وارد جو افزایشی کرد. این نگرانی میان فعالان بازار وجود دارد که روسیه با شروطی که برای دستیابی به توافق گذشته مانع آن شود و در فرایند آن سنگ اندازی کند.

اما امروز ظهر اروپا اعلام کرد هیچ طرفی نباید به دنبال سوءاستفاده از مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران باشد. این خطر منجر به فروپاشی توافق می‌شود و مردم ایران را از لغو تحریم‌ها و جامعه بین‌المللی را از تضمین‌های لازم درباره برنامه هسته‌ای ایران محروم می‌کند.

از گفته‌های سفیر روسیه در ایران نیز این گونه به نظر می‌رسد که از مواضع خود عقب نشینی کرده است و شاید همین موضوع اندکی امیدها را به توافق افزایش داده است. همچنین این گمان می‌رود که بازگشت هیات‌ها به پایتخت‌هایشان و تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد با یک توافق همراه خواهد بود.

حال باید دید طی روزهای آینده نشانه‌های جدی‌تری از طرفین به گوش خواهد رسید و آیا با همین اخبار ضد و نقیض، دلار آزاد که در آخرین لحظات معاملات امروز به کانال ۲۵هزارتومان بازگشت، به پیش روی در این کانال ادامه خواهد داد.