۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش اندک قیمت دلار در نیمه اول معاملات / بازی دلار در کانال ۲۵ هزار تومان

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷
کد خبر: 618226
افزایش اندک قیمت دلار در نیمه اول معاملات / بازی دلار در کانال ۲۵ هزار تومان

چند روز گذشته بازار ارز همزمان با سفر گروسی و افزایش امیدها به دستیابی توافق، وارد مدار نزولی شده بود و حتی تا ۲۵هزار و ۴۵۰ تومان کاهش یافت، امروز معاملات خود را با اندکی افزایش آغاز کرد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز پس از کاهشی که طی ۲روز گذشته تجربه کرد و به میانه کانال ۲۵هزارتومان رسید، امروز در معاملات صبح اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد و در این ساعت از معاملات دلار آزاد در قیمت ۲۵هزار و ۷۵۰تومان معامله می‌شود.

همچنین کانون صرافان قیمت دلار را ۲۴هزار و ۲۰۵تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۵۱۶تومان برای فروش قیمت زده است که نسبت به روز گذشته اندکی افزایش را نشان می‌دهد. روز گذشته دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۴هزار و ۱۹۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۴۸۱تومان برای فروش معامله می‌شد.

همچنین یورو ۲۷هزار و ۱۳۹تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۴۷۵تومان برای فروش قیمت خورده است. در حالی که روز یکشنبه قیمت معاملاتی این اسکناس در صرافی‌های رسمی، ۲۷هزار و ۲۶۳تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۵۹۷تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۲۳۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۴۷۷تومان برای فروش اعلام کرده است. روز گذشته دلار در صرافی ملی، ۲۴هزار و ۴۷۷تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۲۳۳تومان برای خرید قیمت خورده بود.

یورو نیز در صرافی‌ها با قیمت ۲۷هزار و ۶۶تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۳۳۸تومان برای فروش معامله می‌شود. یورو روز یکشنبه در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۶۱۱تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۳۳۶تومان برای فروش نمایان شده بود.

بازار ارز تحت تاثیر اخبار مذاکرات و به دنبال اینکه تصور می‌شد توافق به زودی حاصل خواهد شد، به استقبال آن رفت و روز گذشته به نیمه کانال ۲۵هزارتومان رسید اما امروز از آنجایی که هنوز خبری مبنی بر توافق منتشر نشده است بازار اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد. البته مشخص است که معامله‌گران کاملا با محافظه‌کاری دست به معامله می‌زنند و انتظار دارند که هر لحظه اخبار جدیدی معادلات بازار را برهم بزند و سقوط دلار آغاز شود. از سوی دیگر، باید توجه داشت که افزایش های مقطعی در یک روند نزولی کاملاً طبیعی است.