۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای ۱۲اسفند / بازار دوباره آرام گرفت

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲
کد خبر: 616903
پیش بینی قیمت دلار برای ۱۲اسفند / بازار دوباره آرام گرفت

بازار ارز امروز اندکی افزایشی شد و دلار آزاد به ۲۶هزار و ۲۵۰تومان رسید. با این وجود نسبت به معاملات صبح قیمت دلار روند کاهشی داشته است.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار ارز معاملات امروز را نسبت به روز دوشنبه با اندکی کاهش آغاز کرد اما نسبت به معاملات پشت خطی روز گذشته، که دلار فردایی تا قیمت ۲۵هزار و ۷۰۰تومان پایین آمده بود افزایش قیمت را نشان می‌داد.

نمودار1

در ادامه معاملات عصر اما دلار با حدود ۱۰۰تومان افزایش قیمت به محدوده قیمت معاملاتی روز دوشنبه بازگشت. به این ترتیب در این ساعت از معاملات، دلار آزاد در قیمت ۲۶هزار و ۲۵۰تومان خرید و فروش می‌شود.

نمودار2

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۴۴۷تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۱۸تومان برای فروش قیمت زده است. روز دوشنبه در صرافی‌ها، دلار ۲۴هزار و ۴۸۱تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۷۶۵تومان برای فروش قیمت خورده بود که در معاملات امروز حدود ۴۰تومان کاهش را نشان می‌دهد.

نمودار3

یورو نیز در صرافی‌های رسمی با ۵۰تومان کاهش در قیمت ۲۷هزار و ۴۳۹تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۷۹۲تومان برای فروش معامله می‌شود. آخرین قیمت معاملاتی یورو در روز دوشنبه، ۲۷هزار و ۳۷۲تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۷۱۱تومان برای فروش بود.

صرافی ملی اما قیمت دلار را حدود ۱۰تومان افزایش داده است. به این ترتیب این اسکناس با قیمت ۲۴هزار و ۶۷۵تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۴۲۹تومان برای خرید معامله می‌شود.

روز دوشنبه دلار در این صرافی، ۲۴هزار و ۶۶۵تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۴۲۰تومان برای خرید قیمت خورده بود.

یورو نیز در صرافی ملی، با حدود ۳۰۰تومان افزایش قیمت به ۲۷هزار و ۷۲۸تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۴۵۲تومان برای خرید اعلام شده است.

بازار ارز تحت تاثیر اخبار ضد و نقیضی که از وین به گوش می‌رسد، این روزها نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. از طرفی به نظر می‌رسد بازار منتظر هرگونه خبر امیدبخشی از مذاکرات است تا روند نزولی را در پیش بگیرد و بیش از هر زمانی به حصول توافق امیدوار است. حال باید دید طی روزهای آینده که بسیار هم سرنوشت ساز است خبری که بازار ماه‌ها است انتظار آن را می‌کشد به تهران خواهد رسید؟