۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۱۱ اسفند/ تغییر معادلات در بازار طلا

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸
کد خبر: 616320
پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۱۱ اسفند/ تغییر معادلات در بازار طلا

بازار طلا و سکه امروز با وجود کاهش قیمت ارز، به دلیل صعود اونس جهانی هرچند اندک اما افزایش قیمت را تجربه کرد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ بازار طلا و سکه امروز به دنبال افزایش قیمت اونس جهانی، افزایشی بود. به این ترتیب در این ساعت از معاملات،سکه تمام ۱۲میلیون و ۳۲هزارتومان قیمت خورده است. روز گذشته که سکه امامی به کانال ۱۲میلیون تومان بازگشته بود، تا قیمت ۱۲ میلیون و ۲۸ هزارتومان نیز پیش رفته بود. طی یک هفته گذشته با وجود ثبات نسبی در بازار ارز، سکه تمام افزایش قیمت حدود ۲.۴ درصدی را ثبت کرده است.

سکه تمام

نیم سکه نیز در قیمت ۶میلیون و ۸۵۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به دیروز افزایش قیمت ۳۰ هزار تومانی را نشان می دهد. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۶میلیون و ۸۲۰هزارتومان بود. نیم سکه نیز طی یک هفته گذشته بازدهی ۴.۱ درصدی را ثبت کرده است.

نیم سکه

ربع سکه نیز با افزایش ۳۰ هزار تومانی نسبت به معاملات دیروز، در قیمت ۳میلیون و ۸۵۰هزارتومان معامله شد. از دوشنبه هفته گذشته، ربع سکه افزایش قیمت ۴.۶ درصدی را کرده است.

ربع سکه

همچنین هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲میلیون و ۲۶۲هزارتومان خرید و فروش می‌شود که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. بر خلاف سایر سکه ها، سکه گرمی طی یک هفته گذشته تقریبا بدون تغییر بوده است.

سکه گرمی

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات سکه امامی، ۳۳۷هزارتومان، نیم سکه یک میلیون تومان، ربع سکه ۹۲۴هزارتومان و هر سکه یک گرمی، ۸۲۰هزارتومان حباب دارد.

امروز در سایه صعود اونس جهانی به کانال ۱۹۰۰دلاری، با وجود ثبات و حتی اندکی کاهش قیمت ارز، اما قیمت‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی بود. از طرف دیگر، تب و تا شب عید نیز اندکی بر التهابات بازار افزوده و می‌توان بخشی از افزایش قیمت‌ها را از این مسیر نیز توجیه کرد.

هر چند که غالب اخبار مربوط به توافق هسته ای سمت و سوی مثبتی دارند اما دلارهمچنان نسبت به این اخبار واکنش قابل توجهی نشان نداده است و به نظر می رسد فعالان بازار ارز، اطمینان کافی ندارند و همچنان نسبت به دستیابی به توافق یا حداقل توافق قوی مردد هستند. همین موضوع باعث شده، انس جهانی عامل تعیین کننده قیمت طلا طی چند روز گذشته باشد اما طی روزهای آینده با انتشار اخبار رسمی از وین، دوباره دلار مسیر قیمت سکه را تعیین خواهد کرد و به احتمال بالا شاهد نوسان در بازار سکه خواهیم بود.