۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت دلار دوباره کاهشی شد؛ بازار ارز در کمای برجامی

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبر: 614828
قیمت دلار دوباره کاهشی شد؛ بازار ارز در کمای برجامی

دلار که از اواسط هفته روند صعودی خود را آغاز کرده بود و حتی وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد. اما از دیروز حجم معاملات به شدت کاهش یافت و حالا دلار معاملات آخر هفته را با اندکی کاهش قیمت آغاز کرد.

 اقتصادآنلاین _ صبا نوبری؛ دلار آزاد در معاملات امروز صبح نسبت به روز گذشته اندکی کاهش قیمت را تجربه کرد. به این ترتیب و در این ساعت از معاملات دلار آزاد با قیمت ۲۶هزار و ۳۰۰تومان معامله می‌شود که نسبت روز گذشته کاهش ۱۵۰تومانی را نشان می‌دهد.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۴۲۶تومان‌ برای خرید و ۲۴هزار و ۷۲۶تومان برای فروش قیمت زده است. روز گذشته کانون صرافان نیز، قیمت دلار را ۲۴هزار و ۶۴۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۹۵۱تومان برای فروش اعلام کرده بود که حاکی از کاهش ۲۲۵ تومانی است.

یورو نیز ۲۷هزار و ۴۴۶تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۸۵۳تومان برای فروش قیمت زده است. این در حالیست که یورو روز گذشته در صرافی‌ها با قیمت ۲۸هزار و ۴۶۸تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۸۲۱تومان برای فروش قیمت خورده بود.

همچنین صرافی ملی امروز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۶۳۶تومان‌برای فروش و ۲۴هزار و ۳۹۱تومان برای خرید اعلام کرده است که نسبت به روز گذشته کاهش ۲۰۰تومانی را نشان می‌دهد. این اسکناس، روز گذشته با قیمت ۲۴هزار و ۸۸۳تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۶۳۶تومان برای خرید قیمت خورده بود.

همچنین یورو در این صرافی با قیمت ۲۷هزار و ۸۳۷تومان برای فروش و ۲۷هزار و ۵۶۰تومان برای خرید اعلام شده است که ۱۰۰تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته است. روز چهارشنبه یورو در تابلوی صرافی ملی با قیمت ۲۸هزار و ۹۳۴تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۶۴۶تومان برای خرید نمایان شده بود.

آنچه که از روند این روزهای اخیر بازار دلار می توان دریافت این است که دلار میلی به افزایش ندارد و در روندهای مقطعی صعودی، حجم معاملات به شدت کاهش پیدا می کند. این موضوع حاکی از این است که معامله گران وزن بیش تری به دستیابی به توافق می دهند تا عدم دستیابی به توافق.

اما در نقطه مقابل، ترس از اتفاقات پیش بینی نشده و همچنین کیفیت توافق عواملی است که از کاهش محسوس دلار جلوگیری می کند. بنابراین تا اعلام رسمی توافق و منتشر شدن جزییات آن نباید انتظار رفتار شارپ در بازار ارز بود، هرچند که در شرایط کنونی عوامل کاهشی بیش از عوامل افزایشی در بازار خودنمایی می کند.