۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

طلا و سکه ارزان شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبر: 606372
طلا و سکه ارزان شد

به دنبال کاهش قیمت ارز در بازار تحت تاثیر اخبار مثبت و همچنین کاهش اندک اونس جهانی طلا، هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۰۰هزارتومان کاهش یافت.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و رسیدن آن به نیمه کانال ۲۷هزارتومان و همچنین بازگشت اوسن جهانی طلا به محدوده قیمتی ۱۷۹۰دلار، طلا و سکه نیز امروز در معاملات صبح اندکی کاهش یافتند.

به این ترتیب، هر سکه امامی ۱۰۰هزارتومان کاهش نسبت به معاملات روز گذشته در محدوده قیمت ۱۲میلیون و ۵۰هزارتومان معامله می‌شود. در آخرین معاملات روز گذشته سکه امامی به ۱۲میلیون و ۱۵۰هزارتومان رسیده بود.

نیم سکه نیز با حدود ۴۰هزارتومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۶میلیون و ۷۴۰هزارتومان رسیده است. قیمت معاملاتی روز گذشته برای این سکه، ۶میلیون و ۷۸۰هزارتومان بود.

ربع سکه اما نسبت به دیروز تغییر قیمتی نداشته و همچنان در قیمت ۳میلیون و ۷۷۰هزارتومان معامله می‌شود.

سکه یک گرمی اما حدود ۲۰هزارتومان افزایش قیمت داشته و به ۲میلیون و ۳۰۰هزارتومان رسیده است. آخرین قیمت معاملاتی برای این سکه در روز گذشته ۲میلیون و ۲۸۰هزارتومان بود.

همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار، با حدود ۱۵هزارتومان کاهش نسبت به روز گذشته به یک میلیون و ۲۰۰هزارتومان رسیده است.

اونس جهانی طلا که افزایش شدیدی را تجربه کرده بود و به ۱۸۴۰دلار رسیده بود، از ابتدای هفته کاهشی شد و حتی به ۱۷۹۱دلار برای هر اونس نیز رسید، اما روز گذشته دوباره اندکی افزایش یافت و تا قیمت ۱۸۰۴دلار نیز بالا رفت.

امروز اما اونس جهانی بار دیگر کاهشی شد و در این ساعت در قیمت ۱۷۹۹دلار معامله می‌شود. تغییرات نرخ بهره در آمریکا و همچنین افزایش قیمت جهانی نفت دلیل اصلی نوسانات قیمت اونس جهانی طلا عنوان می‌شود.