۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

واکنش طلا به نوسانات دلار / سکه ثابت ماند

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۵
کد خبر: 589275
واکنش طلا به نوسانات دلار / سکه ثابت ماند

امروز بازار طلا متاثر از ثبات اونس و نوسانات کاهشی دلار، وضعیت آرامی داشت و قیمت طلا نسبت به دیروز اندکی پایین آمد و بهای سکه تغییری نکرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ با ادامه مذاکرات دور هشتم برجام در دومین روز هفته، دلار روند نزولی را ادامه داد و تا مرز ۳۰هزار تومان عقب‌نشینی کرد؛ از طرفی با تعطیلی بازار‌های جهانی اونس در سطح ۱۷۸۳دلار ثابت مانده و تحت تاثیر این دو عامل، قیمت طلای ۱۸عیار اندکی کاهش یافته اما بهای انواع سکه تغییری نکرده است.

همچنین فعالان بازار طلا از عادی شدن روند معاملات خبر می‌دهند و گفته شده، به‌رغم اینکه قیمت‌ها از هفته گذشته روند نزولی پیش گرفته اما حجم خرید و فروش‌ها تغییر نکرده است؛ بنابراین مردم فعلا منتظر نتیجه مذاکرات و واکنش دلار به آن هستند و تا روشن شدن تکلیف برجام، وارد بازار طلا نخواهند شد.

حالا با توجه به بلاتکلیفی شرایط سیاسی و انتشار اظهارات متفاوت درمورد برجام، معامله‌گران بازار ارز سردرگم هستند و اخبار مذاکرات به قیمت دلار جهت می‌دهد؛ به همین دلیل محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا هم با اشاره به افزایش عوامل تاثیر‌گذار، اظهار کرده که آینده بازار طلا و روند قیمت‌ها فعلا قابل پیش‌بینی نیست.

قیمت طلا و سکه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰

طبق آخرین قیمت‌هایی که اتحادیه طلا از معاملات عصر یکشنبه ۲۱آذر ماه اعلام کرده، هر قطعه سکه تمام طرح امامی در سطح ۱۳میلیون و ۵۰هزار و سکه طرح قدیم با قیمت ۱۲میلیون و ۷۵۰هزار تومان ثابت مانده است.

بر همین اساس قیمت نیم سکه همچنان شش میلیون و ۸۳۰هزار، ربع سکه سه میلیون و۸۵۰هزار و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان است؛ همچنین در بازار امروز، ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار خام به پنج میلیون و ۵۸۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۸۸هزار تومان کاهش یافت.