۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

پیش بینی قیمت طلا تا ماه محرم / بازار از خواب تعطیلات بیدار نشد

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 548361
پیش بینی قیمت طلا تا ماه محرم / بازار از خواب تعطیلات بیدار نشد

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با احتمال به ثبات قیمت طلا و کاهش بیشتر تقاضا تا ماه محرم گفت: اگر اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی رخ ندهد احتمالا طی روز‌های آینده قیمت طلا و سکه اندکی ارزان شود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با گلایه از وضعیت بازار طلا در اولین روز شروع به کار پس از شش روز تعطیلی اظهار کرد: اگرچه بازار تهران به صورت رسمی باز شده اما شاهد رونق و هیجانی که باید در اولین روز معاملات وجود داشته باشد، نیستیم و بازار هنوز از خواب تعطیلات بیدار نشده است.

این فعال بازار طلا به قیمت‌های امروز هم اشاره کرد و گفت: امروز باتوجه به رشد ۶دلاری ارزش اونس جهانی و روند صعودی بازار ارز، بهای طلا و سکه هم اندکی گران شده ولی در این بالا رفتن قیمت‌ها عامل تقاضا نقشی نداشته است.

بذرافشان با تشریح عوامل موثر بر کاهش میزان خرید طلا و سکه بیان کرد: شرایط سیاسی نامعلوم، نزدیک شدن به ماه محرم، شیوع گسترده ویروس کرونا، نوسان نرخ ارز و وضعیت اقتصادی نامناسب مردم باعث کاهش تقاضا برای خرید طلا و سکه شده است.

وی باتوجه به دلایل گفته شده درباره چشم‌انداز وضعیت تقاضا و قیمت طلا و سکه تا ماه محرم بیان کرد: به نظر می‌رسد طی روز‌های آینده نبود تقاضا تشدید شود و در کنار کاهش داد‌و‌ستد‌ها، چنانچه اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی رخ ندهد و ارزش اونس هم نوسان زیادی نداشته باشد، احتمالا قیمت طلا و سکه اندکی ارزان خواهد شد.

قیمت طلا و سکه ۴مرداد ماه ۱۴۰۰

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در پایان به قیمت‌های امروز اشاره کرد و گفت: در جریان اولین روز معاملات بازار طلای تهران، حباب سکه امامی با رشد حدود ۸۰هزار تومانی در مقایسه با هفته قبل ۳۸۰هزار تومان است؛ بهای هر قطعه سکه امامی هم با افزایش ۱۰۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۸۵۰هزار و سکه طرح قدیم نیز با همین مقدار افزایش قیمت به ۱۰میلیون و ۵۳۰هزار تومان رسید.

بذرافشان اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین در بازار امروز ارزش اونس جهانی طلا به ۱۸۱۰دلار، هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۶۵۰هزار و قیمت طلای ۱۸عیار نیز به گرمی یک میلیون و ۷۶هزار تومان افزایش یافته است.