۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۲خرداد / مسیر جدید پیش‌روی بازار ارز

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶
کد خبر: 535338
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۲خرداد / مسیر جدید پیش‌روی بازار ارز

دلار از شب پنجشنبه تحت تاثیر اخبار مثبت پیرامون برجام وارد مدار نزولی شد و درحالی‌که معاملات نقدی را با قیمت ۲۴۰۵۰تومان بسته بود، تا روز جمعه در معاملات پشت‌خطی به ۲۳۶۵۰تومان کاهش یافت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بازار ارز در هفته سوم خرداد ماه نوسان چندانی را پشت سر نگذاشت و از آنجا که خبر سیاسی یا اقتصادی خاصی هم نبود قیمت دلار عمدتا بین ۲۳۹۰۰ تا ۲۴۱۰۰تومان متغیر بود و نهایتا هم معاملات نقدی را با قیمت ۲۴۰۵۰تومان بست.

اما روز پنجشنبه اخبار مثبتی پیرامون موضوع برجام منتشر شد؛ روحانی در همین راستا اعلام کرده که شکستن تحریم در سال۱۴۰۰ در قدم‌های آخر است. همچنین وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا گفت که مذاکرات وین با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است.

از طرف دیگر روسیه ادعا کرده که هیچ مانع غیر قابل حلی در مذاکرات وجود ندارد و انگلیس، فرانسه و آلمان هم اعلام کردند که به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند هستند؛ در نتیجه این اخبار، واکنش معامله‌گران ارزی را برانگیخت و باعث شد دلار از شب پنجشنبه مسیر نزولی پیش بگیرد و با فاصله‌ گرفتن از کانال ۲۴هزار تومان، تا روز جمعه به قیمت ۲۳۶۵۰تومان کاهش یابد.

حالا خوشبینی به آینده برجام در بین فعالان بازار ارز دوباره تقویت شده و با تغییر انتظارات حجم خرید‌ها کاهش و بیشتر معامله‌گران مجددا در موقعیت فروش قرار گرفته‌اند؛ طبق نظر تحلیلگران فنی بازار ارز، درصورتی که دلار فردا سطح فعلی را حفظ کند، بازار با موجی از فروشندگان رو‌به‌رو خواهد شد و دلار به روند نزولی ادامه خواهد داد.