۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۵اردیبهشت / معاملات بی رمق پشت خطی در روز جمعه

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵
کد خبر: 527755
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۵اردیبهشت / معاملات بی رمق پشت خطی در روز جمعه

امروز در معاملات پشت‌خطی برخلاف روز‌های دیگر چندان خبری از اعلام قیمت یا به اصطلاح لفظی برای دلار نیست و تنها نرخی که در این بازار غیررسمی تعیین‌ شده ۲۲۶۵۰تومان است که سیگنالی برای قیمت دلار در بازار نقدی فردا خواهد بود.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ هفته گذشته بازار ارز روند صعودی را طی کرد به طوریکه دلار نسبت به پایین‌ترین قیمت هفته دوم اردیبهشت حدود ۹درصد گران شد، این درحالیست که تا چهارشنبه هفته پیش این بازار با سرعت بالایی درحال طی کردن روند نزولی بود و دلار مجددا کانال ۲۰هزار تومان را دید اما بعد از انتشار برخی اخبار منفی درمورد نشست وین روند دلار تغییر کرد و قیمت آن از ۲۰۸۰۰ به ۲۲۷۰۰ طی هفته اخیر رسید.

این هفته تغییر انتظارات و رفتار معامله‌گران به حدی در بازار تاثیر‌گذار بود بود که حتی سیگنال‌های مثبتی از جمله وعده همتی به کاهش مجدد نرخ ارز، تداوم افزایش عرضه و برخی اظهارات مثبت درمورد وین نتوانست مسیر بازار را تغییر دهد و قیمت دلار در یک هفته دو کانال عوض کرد.

در این میان نوسان‌گیران تلاش کردند تا با جو‌سازی پیرامون تنش‌های ایجاد شده در منطقه و شایعه‌پراکنی درمورد نشست وین، دلار را به رقم‌های بالاتری برسانند تا زیان ریزش هفته‌های پیش را جبران کنند اما با این وجود دلار از کانال ۲۲هزار تومان فراتر نرفت.

توقف در معاملات پشت‌خطی

از دیروز برخلاف روز‌های گذشته، در معاملات پشت‌خطی لفظ چندانی برای دلار اعلام نشده و صرفا امروز چند نرخ اعلام شد که آن هم خریداری نداشت؛ دلار در بازار نقدی روز چهارشنبه با قیمت ۲۲۵۵۰تومان بسته شد و امروز قیمت دلار فردایی تا ۲۲۶۵۰تومان بالا رفت که به نظر می‌رسد بازار نقدی فردا در همین محدوده قیمتی کار خود را آغاز کند.

البته برخی گمانه‌زنی‌ها از اینکه احتمالا در هفته پیش‌رو شاهد تاثیرپذیری بازار از سیگنال‌های مثبت باشیم وجود دارد، اما باتوجه به رشد مجدد قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی به نظر می‌رسد معامله‌گران فعلا برای فردا قصد عقب‌نشینی از موضع افزایشی خود ندارند.