۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در اولین هفته بعد از تعطیلات / توافق تنها شرط کاهش دوباره قیمت ها

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 526600
پیش بینی قیمت طلا در اولین هفته بعد از تعطیلات / توافق تنها شرط کاهش دوباره قیمت ها

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: باتوجه به افزایش اونس جهانی و نرخ ارز، رشد قیمت طلا و سکه طبیعی است و تنها درصورت بروز اتفاقی خاص همچون توافق بر سر برجام مجددا روند بازار‌ها را نزولی خواهد کرد.

اقتصادآنلاین فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به ثبات قیمت طلا و سکه اظهار کرد: باتوجه به تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات ارزش اونس، و همچنین عدم تغییر نرخ ارز قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته نوسان چندانی نداشته است.

او ادامه داد: ضمن اینکه بازار پس از یک ماه تعطیلی از روز گذشته شروع به کار کرده و فعلا معامله‌ای انجام نمی‌شود، البته مبهم بودن شرایط سیاسی تاثیر بیشتری بر افت تقاضا گذاشته چراکه باتوجه به مشخص نشدن نتیجه برجام، کمتر کسی سراغ خرید و فروش طلا و سکه می‌رود.

به گفته رییس اتحادیه طلا، هفته گذشته همزمان با کاهش چشمگیر قیمت‌ها میزان فروشندگان طلا و سکه هم زیاد شده بود و همین موضوع روند نزولی را تشدید کرده بود اما با تغییر جهت بازار مجددا مردم عقب‌نشینی کرده‌اند.

محمدولی درباره آینده بازار تاکید کرد: فعلا قیمت طلا و سکه منطقی است و به نظر نمی‌رسد درصورت عدم تغییر شرایط سیاسی و اقتصادی، بازار طلا و ارز تغییر مسیر دهند اما چنانچه اتفاق خاصی مثل توافق بر سر برجام رخ دهد مجددا کاهش قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.

سکه امامی ۱۰۰هزار تومان گران و طرح قدیم ارزان شد

این فعال صنف طلا با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: سکه امامی امروز ۱۰۰هزار تومان گران و سکه طرح قدیم همین مقدار ارزان شده و به ترتیب قیمت آن‌ها به ۹میلیون و ۶۰۰هزار و ۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: امروز بهای نیم سکه به پنج میلیون و ۳۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۳۵۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون تومان افزایش یافت؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۵۵هزار و طلای ۱۸عیار هم گرمی ۹۳۶هزار تومان است.