۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا با دلار ۲۵هزار تومانی/ افزایش تقاضا برای طلای خام و سکه

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳
کد خبر: 504800
پیش بینی قیمت طلا با دلار ۲۵هزار تومانی/ افزایش تقاضا برای طلای خام و سکه

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز گفت: رشد قیمت دلار به ۲۵هزار تومان نوسانات بازار طلا را تشدید خواهد کرد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به رشد قیمت‌ها در بازار طلا گفت: از ابتدای هفته طلا و سکه با افزایش قیمت همراه بود و امروز هم با توجه به رشد حدود ۱۶دلاری اونس جهانی و رسیدن دلار به کانال ۲۵هزار تومان، این روند ادامه داشت به طوریکه ارزش طلا نسبت به روز گذشته حدود ۲۰هزار و سکه ۲۰۰هزار تومان گران‌تر شده است.

رییس اتحادیه طلا به وضعیت تقاضا در روزهای افزایش قیمت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که قیمت‌ طلا و سکه در مسیر کاهشی قرار می‌گیرد خریدار به دلیل احتمال ادامه روند نزولی کمتر است، اما در روزهایی که شاهد رشد قیمت‌ها هستیم تقاضا نیز افزایش می‌یابد.

او اضافه کرد: بر همین اساس در بازار امروز نیز تقاضا برای طلای خام و سکه بیشتر از روزهای قبل شده و حباب سکه هم به ۵۴۰هزار تومان رسیده است؛ البته همچنان بازار مصنوعات طلا در رکود بوده و تغییری در وضعیت داد‌و‌ستد‌‌های این بخش نداشته‌ایم.

محمدولی با پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده تاکید کرد: نوسانات قیمت هم به ضرر مردم و هم طلافروشان است لذا از بانک‌مرکزی درخواست داریم تا نرخ ارز را تعدیل کند چراکه با ادامه رشد ارزش دلار، روند صعودی بازار طلا هم متوقف نخواهد شد و هر لحظه شاهد افزایش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه پیش از ۲۲بهمن

این فعال بازار طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات ساعت (۱۶:۳۰) بازار تهران، قیمت سکه امامی به ۱۱میلیون و ۵۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۲۰۰هزار تومان افزایش یافت.

محمدولی افزود: نیم سکه در این ساعت از روز با قیمت شش میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده به چهار میلیون و ۹۳۵هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان رسید.