۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

پیش بینی کاهش بیشتر قیمت طلا تا پایان هفته/ افزایش فروشنده‌ها از ترس ریزش بیشتر قیمت‌

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
کد خبر: 498918
پیش بینی کاهش بیشتر قیمت طلا تا پایان هفته/ افزایش فروشنده‌ها از ترس ریزش بیشتر قیمت‌

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا گفت: احتمال ادامه روند نزولی بازار طلا تا پایان هفته وجود دارد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین از کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و اظهار کرد: امروز با وجود اینکه ارزش اونس جهانی حدود ۷دلار افزایش یافته، اما به دلیل ریزش نرخ ارز و نبود تقاضا قیمت طلا و سکه با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

به گفته بذرافشان، امروز در پی این روند نزولی قیمت طلا پس از ماه‌ها افزایش، با حدود ۶۰هزار تومان کاهش نسبت به روز شنبه دوباره به کانال ۹۰۰هزار تومان رسید و سکه هم با یک میلیون تومان افت قیمت به کانال ۹میلیون تومان بازگشته است.

این فعال بازار طلا درباره میزان تقاضا نیز بیان کرد: با توجه به کاهش قیمت‌ها، حجم فروشنده در بازار نسبت به هفته قبل بیشتر شده و مردم منتظر ادامه ریزش قیمت‌ها هستند؛ البته اگرچه تقاضا افت کرده اما از آنجا که قیمت طلای آب شده بیش از سکه کاهش یافته حباب سکه نیز از ۴۰۰هزار تومان هفته پیش، به ۷۰۰هزار تومان رسیده است.

او با پیش‌بینی قیمت‌ها تصریح کرد: با توجه به روند نزولی اونس جهانی و دلار و نیز نبود تقاضا، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه تا پایان هفته وجود دارد.

سکه یک میلیون تومان ارزان شد

بذرافشان با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۳:۳۰) امروز، قیمت هر قطعه سکه امامی با حدود ۳۰۰هزار تومان کاهش در مقایسه با شنبه به ۱۰میلیون تومان و سکه طرح قدیم هم با یک میلیون کاهش به ۹میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۵۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۱۰۰هزار تومان کاهش یافته؛ همچنین امروز قیمت هر مثقال طلا چهار میلیون و ۶۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۳۸هزار تومان است.