۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سایه خوش‌بینی ناشی از شمارش آرای جورجیا بر بازارهای مالی/ ادامه مسیر صعودی فلز زرد

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰
کد خبر: 495980
سایه خوش‌بینی ناشی از شمارش آرای جورجیا بر بازارهای مالی/ ادامه مسیر صعودی فلز زرد

معاملات آتی طلا و نقره که روز دوشنبه مسیر صعودی چشمگیری پیموده بود، روز گذشته هم روند افزایشی را ادامه داد و نمودارهای روزانه هم ثابت کرد امکان ادامه روند صعودی طلا در کوتاه مدت همچنان وجود دارد.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ فلز زرد روز گذشته هم بالاترین سطح هفت هفته‌ای خود را حفظ کرد، ادامه روند نزولی شاخص دلار آمریکا و حفظ پایین‌ترین سطح دو سال و نیم گذشته از مهمترین عواملی است که بر ادامه مسیر صعودی بازار فلزات گرانبها تاثیرگذار بوده است. افزایش قیمت‌ها در آینده و احتمال تورم از دیگر عواملی است که سرمایه‌گذاران را به سمت فلزات گرانبها سوق داده است. بر این اساس طلای آتی فوریه با ۸.۱۰ دلار افزایش به قیمت ۱۹۵۵ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۸۱ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۶۵ دلار در هر اونس معامله شد.

در حالی که در ایالات متحده تمرکز اخبار بر روی شمارش آرای ایالت جورجیاست که در مجلس سنا دو کرسی دارد، این خوش بینی ایجاد شده که در صورت تصرف دو کرسی از سوی دموکرات‌ها، آنها کنترل مجلس سنا را نیز در دست خواهند گرفت. اگرچه ممکن است نتیجه شمارش آرا تا پایان هفته هم اعلام نشود. بر همین اساس و با خوش بینی ایجاد شده بازارهای سهام هم روند صعودی در پیش گرفت.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته قیمت‌های آتی نفت خام فوریه نیمکس با پیمودن روند افزایشی به ۴۹.۷۵ دلار در بشکه رسید که بسیار نزدیک به قیمت روز دوشنبه است که بالاترین سطح قیمتی نفت طی ۹ ماه گذشته بود. بازده معاملات آتی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز روز گذشته در محدوده ۰.۹۵ درصدی معامله شد.

 طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای فوریه همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند افزایشی قیمت در نمودار میله‌ای پنج هفته‌ای همچنان مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات آتی ماه دسامبر یعنی ۱۹۷۳.۳۰ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها، رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۹۰۰ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای گذشته، سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۶۰ دلار و سطح مقاومت دوم ۱۹۷۳.۳۰ دلار عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست در پایین‌ترین سطح قیمتی روز گذشته یعنی ۱۹۳۸.۴۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم ۱۹۲۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره مارس روز گذشته در بالاترین سطح سه ماه و نیم گذشته به پایان رسید. معاملات آتی نقره مارس همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند افزایشی قیمت پنج هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت سال ۲۰۲۰ یعنی ۳۰.۳۶۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۲۶ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست نقره ۲۷.۷۶ دلار و سطح مقاومت دوم ۲۸ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست ۲۷.۱۵ و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷ دلار در هر اونس قرار گرفته است.