۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو/ سکه هم خریدار ندارد

۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبر: 488977
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو/ سکه هم خریدار ندارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت‌ طلا و سکه طی هفته گذشته از احتمال رشد جزیی قیمت‌ها در روز‌های آینده خبر داد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا در اولین هفته بازگشایی بعد از محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: طی هفته گذشته برخلاف انتظار قیمت طلا بیش از ۳۰هزار تومان و سکه طرح جدید ۵۰۰هزار تومان گران شد، در حالیکه در زمان تعطیلات طلا به مرز یک میلیون و سکه ۱۰میلیون تومان سقوط کرده بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: در هفته‌ای که گذشت قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار از حدود یک میلیون و ۱۲۴هزار به یک میلیون و ۱۵۷هزار تومان، و سکه از ۱۲میلیون و ۱۰۰ به ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان صعود کرد و انواع دیگر سکه نیز به همین ترتیب گران‌‌تر شد.

وی علت این افزایش قیمت را رشد بهای اونس و نرخ ارز دانست و اظهار کرد: در این هفته روند صعودی طلای جهانی و بازار ارز منجر به رشد قیمت طلا و سکه در داخل شد؛ این درحالیست که عامل تقاضا همچنان تاثیری در افزایش قیمت‌ها نداشته چراکه نه تنها مصنوعات طلا بلکه سکه و طلای آب‌شده هم متقاضی ندارد.

محمدولی گفت: نوسانات بالای قیمت باعث شده بازار طلا برخلاف سال‌های گذشته، در آستانه شب یلدا دچار رکود شدیدی شود که البته بیماری کرونا هم در این وضعیت موثر بوده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت قیمت‌ها در هفته پیش رو بیان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به مسیر افزایشی که طلای جهانی در پیش گرفته و در طرف دیگر بازار ارز با رشد نرخ همراه شده، در هفته پیش رو قیمت طلا و سکه اندکی گران شود.

محمدولی تاکید کرد: البته همانطور که قبلا هم گفته‌ایم اگر نرخ ارز و اونس دوباره کاهش یابد، قیمت طلا و سکه همچون دو هفته گذشته وارد مدار نزولی خواهد شد؛ این درحالیست که تاکید ما بر ثبات قیمت‌ها است و تا زمانی که بهای طلا و سکه تا این حد نوسان داشته باشد بازار از رکود خارج نخواهد شد.