۰ نفر

رییس اتحادیه طلا در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین؛

طلا همچنان در مسیر کاهشی/ سکه به کانال ۱۰میلیون تومان بازگشت

۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبر: 484694
طلا همچنان در مسیر کاهشی/ سکه به کانال ۱۰میلیون تومان بازگشت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت‌ طلا و سکه به رغم تعطیلی بازار، از بازگشت سکه به کانال ۱۰میلیون تومان خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره وضعیت امروز قیمت طلا و سکه توضیح داد: قیمت‌ طلا و انواع سکه با وجود تعطیلی بازار اصلی طلا، همچنان رو به کاهش است چرا که هم بهای اونس جهانی نزولی بوده و هم نرخ ارز نوسان چندانی ندارد.

او اضافه کرد: در این میان انتشار برخی اخبار همچون کشف واکسن کرونا و تایید پیروزی بایدن منجر به تشدید افت بهای اونس جهانی و در پی آن کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ما شده است.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، این عوامل باعث شد تا قیمت سکه طرح قدیم به کانال ۱۰میلیون تومان بازگردد و طلا هم نسبت به روز گذشته حدود ۱۰هزار تومان ارزان شود.

محمدولی درباره آینده قیمت طلا و سکه تاکید کرد: به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت طلا و سکه همچنان ادامه داشته باشد، البته ممکن است طی هفته آینده قیمت‌ها با شیب ملایم‌تری کاهش یابد اما درصورت افت مجدد بهای اونس و نرخ ارز این روند سریع‌تر خواهد بود.

قیمت طلا و سکه امروز ۵آذر ماه۹۹

او درباره قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید در ساعت (۱۴:۰۰) امروز به ۱۱میلیون و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

محمدولی گفت: همچنین قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز یک میلیون و ۵۷هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.