۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی به بازار ارز امروز/ دلار فردا ۲۵آبان ماه چه خواهد شد؟

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱
کد خبر: 481622
نگاهی به بازار ارز امروز/ دلار فردا ۲۵آبان ماه چه خواهد شد؟

امروز دلار در بازار آزاد طی یک مرحله رفت‌وآمد، ابتدا نسبت به آخرین روز معاملات هفته پیش با 600تومان افزایش به 27600تومان رسید و در میانه روز مجددا 500تومان عقب‌نشینی کرد و به نرخ 27100تومان رسید که یکی از دلایل تاثیرگذار بر این روند پیشی گرفتن فروشندگان از خریداران بوده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ بازار ارز در آخرین روز هفته گذشته با شیب ملایمی وارد مسیر کاهشی شد به طوریکه از نرخ 27850تومان اواسط هفته به 27هزار تومان در روز پنجشنبه رسید اما در معاملات امروز، دلار با نرخ 27600تومان کار خود را آغاز کرد و در ساعات میانی روز مجددا تا 27100تومان پایین آمد.

امروز در صرافی‌ها نیز دلار در کانال 26هزار تومان نوسان داشت؛ در ابتدای روز نرخ فروش ارز آمریکا 26400تومان اعلام شد و ساعاتی بعد به 26500تومان رسید؛ در همین راستا نرخ فروش یورو در بازار آزاد امروز حدود 32هزار تومان و در صرافی‌ها 31هزار تومان اعلام شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به عدم پیش‌بینی آینده بازار، بسیاری از معامله‌گران با ترس از زیان بیشتر فعلا نظاره‌گر بازار شده‌اند و دست از خرید و فروش برداشته‌اند ولی با این وجود معاملات خرد همچنان در جریان است و اتفاقا یکی از دلایل افت نرخ ارز در بازار امروز پیشی گرفتن فروشندگان از خریداران بوده است.

در این زمینه بخوانید

عده‌ای با توجه به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا و با اتکا به احتمال بالای آزاد شدن منابع ارزی خارج از کشور بر این باورند که دلار مجددا در روزهای آینده ارزان خواهد شد و حتی از کف قیمتی هفته گذشته که در برخی از ساعات به 22هزار تومان رسیده بود هم پایین‌تر خواهد رفت؛ اما برخی دیگر اظهار می‌کنند که در شرایط فعلی کاهش قیمت دلار چندان محتمل نیست و از آنجا که روند ریزشی هفته پیش ماندگاری چندانی نداشته، بنابراین نمی‌توان انتظار ریزش مجدد داشت.

در این میان نباید از مقاومت سفته‌بازان غافل شد چراکه این افراد از هفته گذشته با ریزش نرخ ارز سعی کردند با بالاتر اعلام کردن قیمت‌ها حتی با دست خالی‌ مانع ادامه روند کاهشی بازار شوند و البته در این کار موفق هم بوده‌اند اما از آنجا که در معاملات فردایی نرخ دلار 26680تومان اعلام شده انتظار می‌رود که در بازار فردا شاهد کاهش جزیی نرخ ارز باشیم.