۰ نفر

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

اختصاص ۳هزار میلیارد برای حمایت از بخش درمان

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۳
کد خبر: 457004
اختصاص ۳هزار میلیارد برای حمایت از بخش درمان

سازمان برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: سه هزار میلیارد تومان برای حمایت از خدمات درمانی در مقابله با کرونا هزینه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سازمان برنامه و بودجه کشور در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اقدامات این سازمان در اختصاص منابع برای حمایت از بخش درمانی کشور در مبارزه با کرونا را تشریح کرد.

 این سازمان از سال گذشته تا کنون، با اولویت جذب کادر پرستاری و اولویت نیروهای قراردادی و شرکتی، مجوز استخدام بیش از ۱۵ هزار نفر را صادر کرده و مقدمات به کار گیری ۷ هزار نفر دیگر را نیز در دست اقدام دارد.  
صرف بیش از سه هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه ها را صرف حمایت از واحدهای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سراسر کشور برای مقابله با کرونا، اختصاص معادل ریالی یک میلیارد یورو برای پوشش هزینه‌های سلامت و مقرری بیمه بیکاری و اختصاص بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به بخش سلامت برای پوشش هزینه‌های پاداش کادر بهداشتی و درمانی درگیر کرونا، جبران کاهش درآمد اختصاصی بیمارستانها و از دیگر اقدامات این سازمان در راستای حمایت از کادر درمان کشور در مبارزه با کرونا است.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیش از این مدعی شده بود مطالبات کادر بهداشتی و درمانی و مدافعین سلامت ماه‌هاست پرداخت نشده است و سازمان برنامه بودجه ارقام مصوب برای مقابله با کرونا را به حوزه بهداشت و درمان اختصاص نداده است.