۰ نفر

نقشه زیرکانه اسنپ برای کسب سود بیشتر از مشتریان

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 381087
نقشه زیرکانه اسنپ برای کسب سود بیشتر از مشتریان

اگر به تازگی از اسنپ فودغذایی سفارش داده اید یا از اسنپ تاکسی یا پیک گرفته اید حتما متوجه استراتژی جدید این شرکت شده اید.

اقتصادآنلاین - مریم کاظمی؛ نمی دانم طی هفته اخیر از خدمات اسنپ استفاده کرده اید یا خیر؟ اما اگر به تازگی از اسنپ فودغذایی سفارش داده اید یا از اسنپ تاکسی یا پیک گرفته اید حتما متوجه استراتژی جدید این شرکت شده اید. تا پیش از این زمانی که شما به مرحله پرداخت می رسیدید مستقیم به صفحه پرداخت وارد می شدید و مبلغ خرید شما از حسابتان کسر می شد.

حال ببینیم چه اتفاق جدیدی افتاده است؟

اگر شما در مراحل انتهایی خرید، گزینه پرداخت را بزنید با پیغامی نظیر این پیغام مواجه می شوید:

01  

افراد همیشه به طور معمول ترجیح میدهند از راحت ترین و سریع ترین راه به مقصد برسند، خصوصا اگر پای گرسنگی یا ماندن در سرما و گرما یا عجله برای رساندن یک مرسوله به مقصد مطرح باشد. در نتیجه کمتر کسی حوصله می کند مبلغ دقیق صورت حساب را شارژ کند و خیلی راحت در خوش بینانه ترین حالت بر کمترین گزینه لازم پیشنهادی کلیک می کند.

فکر میکنید نتیجه این کلیک چه خواهد بود؟

درست است شما وارد صفحه پرداخت می شوید و می توانید صورت حساب خود را پرداخت کنید و خرید خود را ثبت کنید. شاید شما با خود فکر کنید که این باقیمانده در حساب اسنپ شما محفوظ است و شما نیزهر زمان بخواهید به آن دسترسی دارید. در نتیجه مشکلی پیش نخواهد آمد و جای نگرانی نیست. اما نباید یک موضوع را از خاطر برد.

درست است که این مقادیر اندک برای شما مبلغی به حساب نمی آید اما اگر از اکثرافرادی که روزانه از اسنپ خرید می‌کنند چنین مبلغی کسر شود رقم کلانی خواهد شد که اسنپ حداقل کاری که می تواند با آن بکند گرفتن سود بالای این سپرده است. این یعنی شما ناخواسته اسنپ را در سود هنگفتی که برایش هزینه ای پرداخت نکرده سهیم کرده اید.

اگرچه پیش ازاین هم اسنپ با ابتکار شارژ حساب کاربری افراد پیش از خرید و دپوی این مبالغ سود کلانی کسب می کرد، اما این بار در تکنیکی زیرکانه این استراتژی را مضاعف به کار گرفته است.

پس شاید بهتر باشد سستی را کنار بگذاریم و با پرداخت دقیق مبلغ هر خرید، خود را در دادن این سواری مجانی به اسنپ یا هر سازمان دیگری سهیم نکنیم. راه های بهتری برای پس انداز یا هزینه کرد این مبالغ اندک هست. فقط کافی است بخواهیم.