۰ نفر

آخرین وضعیت پرونده شهادت شهید حمیدرضا الداغی

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبر: 714681
 آخرین وضعیت پرونده شهادت شهید حمیدرضا الداغی

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرونده شهادت حمیدرضا الداغی در شهرستان سبز‌وار ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا الداغی ساعت ۲۱ روز هشتم اردیبهشت در یکی از معابر شهری سبزوار به منظور دفاع از همشهریان خود از سوی چند جوان به شدت مورد اصابت ضربات سلاح سرد قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

بلافاصله بعد از این حادثه با دستور قضایی، اکیپ جنایی تحقیقات خود را آغاز و در کمتر از ۱۰ ساعت ضاربین شناسایی و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر شدند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی این پرونده ۴ متهم دارد.

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در ارتباط با آخرین وضعیت این پرونده گفت: متهمان بعد از دستگیری تفهیم اتهام شدند و برای یک متهم قرار بازداشت موقت، برای متهم دیگر به علت سن زیر ۱۸ سال قرار نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و برای ۲ متهم دیگر قرار قانونی متناسب صادر شد.

وی با اشاره به سابقه یکی از متهمان پرونده گفت: طبق پیگیری‌ها یکی از متهمان این پرونده که در حال حاضر زیر ۱۸ سال سن دارد در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۲ در یک نزاع دسته جمعی شرکت داشته که منجر به قتل یک نفر شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، افزود: وی در همان زمان دستگیر شد و به عنوان یکی از متهمان پرونده با قرار بازداشت موقت در کانون اصلاح و تربیت نگهداری شد.

صادقی با اشاره به اینکه متهم سابقه خودزنی‌های متعدد داشته است، گفت: پس از انجام تحقیقات، متهم با صدور قرار متناسب به قید وثیقه از زندان آزاد می‌شود. پرونده مورد اشاره نیز در حال رسیدگی و به دلیل برخی پیچیدگی‌های ان از جمله ضرورت شناسایی متهمان اصلی قتل هنوز منجر به صدور رای نشده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، با اشاره به برخی ادعا‌ها در فضای مجازی در رابطه با اینکه این متهم مشمول عفو اخیر شده است، گفت: متهم مورد اشاره شامل هیچگونه عفوی نشده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ با قرار قبولی وثیقه تا صدور حکم از سوی دادگاه به صورت موقت آزاد شده است.

وی تاکید کرد: پرونده شهادت حمیدرضا الداغی به صورت ویژه و با قید فوریت در حال پیگیری است و با عوامل این حادثه تلخ برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.