۰ نفر

تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی ۲ برابر شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۵۱
کد خبر: 704932
تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی ۲ برابر شد

رییس قوه قضاییه با پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای افزایش حق التحریر دفاتر اسناد رسمی موافقت کرد و از فردا تعرفه‌های جدید در سامانه ثبت الکترونیک اسناد بارگذاری خواهد شد و قابل اقدام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی مطابق ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمی هر چهار سال یکبار مورد بازنگری قرار می‌گیرد، گفت: نرخ حق التحریر دفاتر اسناد رسمی از فردا تغییر می‌یابد.

صفدر کشاورز درباره جزییات افزایش نرخ حق التحریر دفاتر اسناد رسمی افزود: در مواردی که ضرورت داشته باشد، بازنگری تعرفه‌ها زودتر از ۴ سال انجام می‌شود.

وی ابا بیان اینکه تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی آخرین بار در ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۹ به دفاتر اسناد رسمی ابلاغ شد و از آن تاریخ تا کنون قریب به سه سال از بازنگری تعرفه اسناد رسمی گذشته است اظهار داشت: با توجه به میزان نرخ تورم ابلاغی از سوی بانک مرکزی، رییس قوه قضاییه با پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای افزایش حق التحریر دفاتر اسناد رسمی موافقت کرد و از فردا تعرفه‌های جدید در سامانه ثبت الکترونیک اسناد بارگذاری خواهد شد و قابل اقدام است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت بیان کرد: تعرفه‌های دفاتر اسناد رسمی از فردا مطابق تعرفه اصلاحی و ابلاغی محاسبه و دریافت خواهد شد و نرخ تعرفه تقریبا دو برابر شده است.

وی افزود: دفاتر اسناد رسمی مکلف هستند تعرفه جدید را در معرض دید مراجعان قرار دهند و نرخ تعرفه اسناد تنظیمی را مطابق تعرفه جدید وصول کنند. اگر هر دفترخانه مازاد از این تعرفه ابلاغی مبلغی دریافت کند قطعاً سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با آن برخورد خواهد کرد و این تخلف مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: مراجعان اگر تخلفی را مشاهده کردند می توانند با مراجعه به سایت سازمان ثبت و حوزه‌های ثبتی، شکایت خود را به صورت مکتوب اعلام کنند تا توسط بازرسی سازمان ثبت مورد بررسی قرار گیرد.