۰ نفر

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛

تشکیل پرونده برای وزیر پیشین نفت

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 704030
تشکیل پرونده برای وزیر پیشین نفت

سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل پرونده برای وزیر پیشین نفت خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسعود ستایشی با طرح این سوال که  در حوزه صنعت از جمله خودرو و نفت و پتروشیمی و گمرک چه ترک فعل هایی صورت گرفته است؟ گفت:  قوه قضاییه براساس ظرفیت هایی که دارد در این زمینه قاطعانه برخورد کرده است. در زمینه صنعت این کار بروز وظهور داشته است. مثلا در زمینه نفت،  ترک فعل هایی  صورت گرفته که  یکی در زمینه  عدم جمع آوری مشعل‌های  گازی و  نفتی  کشور بوده است.

وی افزود: موضوع گازهای موصوف در میادین نفتی و گازی  به دلیل ارزش آنها به وزارت نفت تکلیف شده است چرا که این گازها سرمایه یک کشور و ثروت عظیم ملی و دارایی بالفعل وزارت نفت است‌ و این تذکرات داده شده و این وزارتخانه از اختیارات در این زمینه  در قانون برخوردار است و مورد غفلت واقع شده است و اقدام موثری نشده است و موجب آلودگی شده است.

ستایشی افزود: عدم اقدام موثر وزیر وقت نفت در زمینه جمع آوری مشعل میادین نفتی و گازی که موجب آلودگی و تخریب محیط زیست شده از مصادیق تخریب اموال عمومی و تهدید علیه بهداشت عمومی است. گزارش آن برای دادستان تهران ارسال شده و در مرحله بازپرسی است و در شعبه تخصصی دادسرای تهران مورد رسیدگی قرارگرفته است‌.

برای مشاهده مشروح خبر مطلب « جمشید شارمهد با رسیدگی عادلانه به اعدام محکوم شده است / اینقدر نگوییم دلار، دلار؛ همه چیز را با دلار نبینیم» را مطالعه کنید