۰ نفر

دیوان‌عالی کشور اعلام کرد:

پرونده محمد بروغنی مجددا رسیدگی می شود

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 702709
پرونده محمد بروغنی مجددا رسیدگی می شود

مدیر روابط عمومی دیوان‌عالی کشور اعلام کرد: پرونده محمد بروغنی جهت رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه صادر کننده رأی ارجاع شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان‌عالی کشور در صفحه شخصی خود نوشت: "درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی یکی از متهمان اغتشاشات اخیر، نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، در انطباق با بند چ ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان‌عالی کشور تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد."

محمد بروغنی یکی از لیدرهای اغتشاشات شهریورماه پاکدشت در جنوب تهران بود. او در حالی دستگیر شد که صفحه شخصی او در اینستاگرام مملو از فیلم‌ها و پست‌هایی برای آموزش ساخت نارنجک دست‌ساز و نیز اهانت به اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی بود. او در جریان دادرسی مقابل قاضی دادگاه قرار گرفت و با اعترافاتی که داشت، اتهامات را پذیرفت.

دادگاه بروغنی را به‌اتهام افسادفی‌الارض به اعدام محکوم کرد، ابتدا این حکم از سوی دیوان‌عالی کشور تأیید شد و در نوبت اجرا قرار گرفت، اما پس از مدتی و در ۲۱ دی ماه دیوان‌عالی کشور اعلام کرد: حکم اعدام محمد بروغنی تا حصول نتیجه رسیدگی مجدد درباره تقاضای اعاده دادرسی متوقف شد.