۰ نفر

صدور دستور قضایی برای پیگیری حادثه فیروزآباد

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵
کد خبر: 644233
صدور دستور قضایی برای پیگیری حادثه فیروزآباد

دستور رییس کل دادگستری استان فارس در خصوص بررسی علل بروز حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به رییس و دادستان عمومی و انقلاب این حوزه قضایی ابلاغ شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی  گفت: در خصوص بررسی علت بروز حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به رییس و دادستان عمومی و انقلاب این حوزه قضایی دستورات لازم ابلاغ شد.

رییس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه پرونده قضایی برای بررسی دقیق و کارشناسی شده علل حادثه حریق در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد تشکیل خواهد شد، گفت: در یک فرآیند قضایی و کارشناسی قصور احتمالی و ترک فعل مسئولان مربوطه بررسی و در این خصوص نص صریح قانون اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود مخازن آمونیاک می توانست ابعاد فاجعه را بسیار گسترده کند که به حمدالله با ورود به موقع نیروهای امدادی مسئول و مدیریت مناسب بحران از وقوع یک فاجعه بزرگ جلوگیری شد، بیان کرد: روشن شدن ابعاد این حادثه و مقصران احتمالی می‌تواند زمینه پیشگیری از تکرار چنین حوادثی را فراهم نماید.

عصر دیروز پس از حریق در مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد ۱۴۵ نفر با مسمویت های تنفسی راهی بیمارستان شدند که طبق بررسی نهایی تا کنون ۱۲۷ نفر از آنان از بیمارستان ترخیص شده اند. فیروزآباد در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.