۰ نفر

سازش در پرونده ۴۲۰ میلیارد تومانی صندوق های خانگی رامهرمز

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبر: 624946
سازش در پرونده ۴۲۰ میلیارد تومانی صندوق های خانگی رامهرمز

معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: پرونده مطالبه وجه به مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان سپرده گذاران صندوق‌های خانگی رامهرمز منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خوزستان، علیرضا باوی درباره جزییات این خبر اظهار کرد: اواخر سال ۱۳۹۸ عده‌ای سود جو و فرصت طلب با تشکیل صندوق‌های وام خانگی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی، اقدام به عضوگیری گسترده کردند.

وی با بیان اینکه در مدت کوتاهی حساب موجودی این صندوق‌ها میلیاردی شده است، افزود: این افراد با سوءاستفاده از پول‌های سپرده‌گذاران اقدام به خرید اموال منقول و غیرمنقول کرده‌اند و شناسایی آنها نیز دشوار بود.

معاون دادگستری استان خوزستان در ادامه، تعداد اعضای این صندوق‌ها را بیش از ۱۱۲ هزار نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد بیش از ۱۷ هزار نفر اقدام به شکایت کیفری و حقوقی کرده بودند که با پیگیری مستمر موضوع در دستور کار دادگستری خوزستان و دادستانی رامهرمز قرار گرفت.

باوی تصریح کرد: در یک اقدام جهادی و کار شبانه‌روزی از سال ۱۳۹۹ تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ بحران، درگیری، نزاع و ناآرامی‌های احتمالی ناشی از اختلافات مالی بین متصدیان صندوق و مالباختگان کنترل شد.

وی از مصالحه ۱۰ هزار و ۳۲۵ نفر از شکات با صندوق‌داران خبر داد و افزود: شکات پس از وصول وجوه خود، رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کردند. همچنین حدود ۱۹ هزار و ۱۲۰ نفر از مالباختگان بدون طرح شکایت و دریافت وجوه خود با اصحاب دعوی مصالحه و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: مردم در عضویت صندوق‌های خانگی دقت کنند و مواظب باشند که مورد سوءاستفاده مالی قرار نگیرند.