۰ نفر

رییس کل دادگستری اصفهان؛

پیگیری اولیه کشف حجاب، نیاز به دستور قضایی ندارد

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 623562
پیگیری اولیه کشف حجاب، نیاز به دستور قضایی ندارد

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: کشف حجاب، مصداق جُرم مشهود است و قانون نیز بصراحت برای آن مُجازات و کیفر تعیین کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، روز یکشنبه در نشست مشترک قضایی انتظامی در محل فرماندهی انتظامی استان افزود: برخی مسائل حجاب ریشه فرهنگی دارد و در حد قصور است که رفع آن هم نیازمند کار فرهنگی است اما کشف حجاب مصداق جُرم بارز محسوب می‌شود. 

وی اضافه کرد: پیگیری اولیه این جُرم نیازی به دستور قضایی ندارد و نیروی انتظامی و دادستانی بدون افراط و تفریط و ذره‌ای تعدی از حدود و اختیارات قانونی خود اقدام به برخورد قانونی با مُجرمان خواهند کرد.

حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: رفتاری که این روزها توسط بعضی افراد معدود از شهروندان و مهمانان نوروزی مشاهده می‌شود جزو جرایمی است که علیه عفت عمومی انجام می‌شود.

وی افزود: این مساله باعث نگرانی شدید مردم شده و مورد مطالبه عموم مردم شهیدپرور اصفهان قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه هر سال با وجود تشکیل جلسات، برنامه‌ریزی‌ها و تقسیم کارها، در مقام اجرا، آنگونه که باید، تصمیمات اتحاذ شده عمل نمی‌شود، افزود: در عین تقدیر از تلاش‌های انجام شده در حوزه خدمات‌رسانی به مردم استان و مسافران نوروزی، کوتاهی‌های صورت گرفته نیز تحت پیگرد و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در مقابله با ارتکاب جرایم در سال جدید نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر، هدفمندتر و گسترش میدان تعامل میان دستگاه قضایی و انتظامی است.

رییس دستگاه قضایی استان اصفهان افزود: در حوزه کنترل مُجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و مُجرمان جرایم خشن ضمن بازخوانی مُصوبات قبلی، نقاط ضعف شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد و ما مصمم هستیم تا اجازه ندهیم فضای امنی برای ایجاد ناامنی در جامعه فراهم شود.

حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: از اولویت‌های دادگستری استان و نیروی انتظامی، اجرای برخی احکام حدود الهی بر زمین مانده در سال جدید است و اجرای احکام قطعی مربوط به جرایم مهم، خشن و حرفه‌ای که در اجرای احکام باقی مانده است، در اولویت کار ما خواهد بود.