۰ نفر

هشدار دادستان تهران به مخلان نظم در چهارشنبه سوری

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۷
کد خبر: 620613
هشدار دادستان تهران به مخلان نظم در چهارشنبه سوری

دادستان تهران گفت: شادی کردن و پاسداشت سنت دیرینه حق مردم است اما با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضایی صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی صالحی با اشاره به پیش‌رو بودن چهارشنبه سوری گفت: در شهر تهران تمهیدات لازم برای چهارشنبه سوری برای امنیت شهروندان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضایی صورت می‌گیرد.

علی صالحی گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش‌زا آگاه کرده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند چرا که همراهی خانواده‌ها و قانون‌مداری شهروندان باعث می‌شود چهارشنبه آخر سال در امنیت کامل و به آرامی سپری شود.

دادستان تهران با بیان اینکه طبق ماده 492 قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص دیه و قصاص را به همراه دارد، گفت: نگهداری مواد محترقه برابر ماده 2 قانون مجازات قاچاق  اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز محکومیت 6 ماه تا 2 سال حبس برای فرد ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: افرادی که حرکات غیرمتعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده که طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی علاوه بر 74 ضربه شلاق، از 3 ماه تا 1 سال حبس مجازات دارد.

بنابر این گزارش؛ افرادی که با اخلال در نظم و امنیت عمومی، امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره اندازند قاطعانه برخورد شده و تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.