۰ نفر

نظارت دادستانی تهران بر بازار تجریش

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبر: 620353
نظارت دادستانی تهران بر بازار تجریش

گشت مشترک نظارت و تنظیم بازار منطقه یک تهران با حضور سرپرست دادسرای شمیرانات و همراهی نمایندگان سازمان‌های متولی اجرا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 1 اظهار کرد: در نتیجه اجرای این گشت، برخی از اماکن به علت فقدان جواز کسب، اخطار پلمب گرفتند که با نظر دادسرا و با توجه به ضرورت تأمین مایحتاج مردم در آستانه سال نو، با اعطای مهلت یک‌ماهه مقرر شد در صورت استمرار تخلف بعد از تعطیلات نوروزی نسبت به پلمب اقدام شود.

محمدحسین جعفری با ابراز تأسف از گرانفروشی‌های مشاهده‌شده در بازار گفت: برخی از واحد‌های صنفی به علت گرانفروشی از سوی سازمان تعزیرات جریمه شدند.

وی مبلغ جریمه‌ها را حداقل ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: یکی از هایپرمارکت‌ها به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان و یکی دیگر از ابرفروشگاه‌ها به مبلغ ۹۵۵ میلیون تومان جریمه شدند و در صورت تکرار تخلف این جریمه‌ها ۶ برابر می‌شود.

جعفری اضافه کرد: با اجرای گشت تعزیراتی مشترک در بازار منطقه یک تهران، مقادیر قابل توجهی میوه قاچاق و اقلام و مواد غذایی غیر بهداشتی نیز مشاهده و از بازار جمع‌آوری شد.

سرپرست دادسرای شمیرانات اضافه کرد: در برنامه امروز فرصت کافی برای سرکشی از همه بازار‌های منطقه نداشتیم و مقرر شد فردا بعد از ظهر نیز برنامه گشت مشترک برگزار شود.

به گفته وی گشت مشترک تعزیراتی دادسرای ناحیه یک تهران، صبح روز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ با حضور نمایندگانی از سازمان‌های تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، صمت، جهاد کشاورزی، بهداشت محیط، اداره اماکن و بسیج اصناف جهت نظارت بر نحوه توزیع و فروش کالا‌های مربوطه در فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای و بازار‌های خرد منطقه یک برگزار شد.