۰ نفر

ساداتی نژاد خبر داد؛

۱۳ هزار حکم مقابله با زمین خواری اجرا نشده است

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸
کد خبر: 619744
۱۳ هزار حکم مقابله با زمین خواری اجرا نشده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مبارزه با زمین خواری شامل جنگل، کوه و دریا از جمله موضوعات اصلی و محوری مبارزه با فساد در کشور است.

۱۳ هزار حکم مقابله با زمین خواری اجرا نشده استبه گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: رئیس جمهور از زمانی که رئیس قوه قضائیه بود، موضوع زمین خواری را با جدیت دنبال می‌کردند و همواره تلاش دارند این مسئله را با اقتدار در دولت پیگیری کنند.

ضوابط و قواعد مبارزه با فساد اقتصادی به ریاست معاون اول رئیس جمهور دنبال می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از کارگروه‌های مبارزه با فساد، مبارزه با زمین‌خواری است، هرچند گاهی مبارزه با زمین‌خواری توسعه پیدا کرده و به جنگل‌خواری، ساحل‌خواری بسط پیدا کرده است.

کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری شامل جنگل خواری، کوه خواری و حفاظت از اراضی ملی است.

آقای ساداتی نژاد گفت: زمین یک میراث ملی برای آیندگان است و اگر این اراضی به کشاورزی اختصاص داشته باشد در امنیت غذایی کشور بسیار موثر خواهد بود.

آمارها نشان می‌دهد که طی سال های اخیر استان مازندران بهترین اراضی کشاورزی را از دست داده است که وزیرجهاد کشاورزی اذعان می‌کند که اگر این کارگروه با قدرت کار خود را پیش ببرد، می‌تواند نگهبان خوبی برای این میراث بین نسلی برای آیندگان باشد.

او گفت: ما برای پیشگیری از وقوع زمین خواری نیازمند یک برنامه جامع هستیم تا تمام دستگاه‌های ذی ربط را برای رصد، پایش و برخورد تجهیز کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر هزینه بالا، این دغدغه را ایجاد می‌کند که این اراضی چگونه دوباره به حالت اولیه اراضی کشاورزی تبدیل خواهند شد لذا پیشگیری می تواند در این بخش موثر باشد.

او گفت: از تجارب گذشته در زمینه مبارزه با زمین خواری باید استفاده کنیم تا نقشه راهی برای ادامه مسیر داشته باشیم و نواقص را برطرف کنیم.

آقای ساداتی نژاد گفت: حدود ۱۳ هزار حکم مقابله با زمین خواری داریم که هنوز اجرا نشده است، باید قبل از آنکه آجری روی آجر گذاشته شود، پیشگیری کنیم.