۰ نفر

هشدار دادستان کل کشور به کانون وکلا

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷
کد خبر: 618734
هشدار دادستان کل کشور به کانون وکلا

دادستان کل کشور به کانون وکلا هشدار داد که از مواضع غیر منطقی اجتناب کند وگرنه به عنوان مدعی‌العموم در خصوص عدم‌ برگزاری آزمون وکالت اقدام خواهد شد.

به گزارش‌ اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام منتظری در حاشیه همایش دادستان‌ها که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص ترک فعل کانون وکلا مبنی بر برگزارنکردن آزمون وکالت با وجود صراحت قانون برای برگزاری حداقل یک آزمون در سال گفت: اینکه بگوییم آزمون وکالت را برگزار نمی‌کنیم به معنی آن است که مردم برای دسترسی به وکلا، در محدودیت بیشتری قرار گیرند و این قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی و کانون وکلا باید در چهارچوب قانون کار و صحبت کنند، افزود: اینکه ما موضع‌گیری و لجبازی کنیم، نه به نفع کانون وکلا، نه به نفع دستگاه قضایی و نه به نفع مردم است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید زمینه خدمت به مردم را در حد توان فراهم کنیم، گفت: مسئولان کانون وکلا باید از این موضع بطور کامل خارج شوند.

منتظری تصریح کرد: به موجب قانون چنانچه جرائمی در این حوزه انجام شود جزء وظایف دادستان کل است که ورود پیدا کند و انتظار ما این است که مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند و هرچه زودتر این آزمون به صورت قانونی برگزار شود.

وی گفت: در موقع مقرر و در صورت لزوم به این موضوع به عنوان مدعی العموم ورود خواهیم کرد.