۰ نفر

تخریب یک ویلای فوق لاکچری در حاشیه رودخانه کرج

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبر: 617496
تخریب یک ویلای فوق لاکچری در حاشیه رودخانه کرج

رییس کل دادگستری استان البرز به تخریب یک ویلا با تخلفات متعدد از جمله تراشیدن کوه، تصرف حریم و بستر رودخانه و ورود به اراضی ملی اشاره کرد و گفت: تخریب این ملک در پی اعلام گزارش مکتوب و تصویری به رییس قوه قضاییه و با دستور مستقیم وی در چهار روز انجام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، حسین فاضلی هریکندی روز شنبه ۱۴ اسفند در حاشیه آزادسازی خریم رودخانه کرج و تخریب یک ویلای شخصی، با اشاره به دستور رییس قوه قضاییه در تاریخ ۲۷ دی امسال مبنی بر آزادسازی حریم رودخانه، گفت: این ملک سرآمد تخلفات قلمداد می‌شود چرا که حداقل چهار تخلف بارز و خلاف قانون برای احداث این ویلا محرز شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: این ملک در حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس است که هم بستر و هم حریم رودخانه را به ترتیب ۱۱۴۲ مترمربع و ۵۰۸ مترمربع تصرف کرده بود.

وی ادامه داد: این ویلا همچنین به ۶۵۲ متر از اراضی ملی نیز به صورت غیر مجاز ورود کرده بود و حدود ۵۰ متر از کوه تراشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه مالک حقیقی این ساختمان برای احداث بنا به حریم انتقال برق نیز تجاوز کرده است، یادآور شد: بنای اولیه این ملک مستثنی اراضی ملی، باغ بوده است که اقدام خلاف قانون با قطع درختان اقدام به ساخت ویلا کرده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های متعددی برای این ساختمان مطرح و چندین بار بخشی از ملک تخریب شده است، یادآور شد: تخریب این ملک در پی اعلام گزارش مکتوب و تصویری به رییس قوه قضاییه و با دستور مستقیم وی در چهار روز انجام شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز اشخاص حقیقی تا ۳۰ بهمن مهلت داشتند تا نسبت به آزادسازی حریم رودخانه و اراضی ملی اقدام کنند، که تا کنون حدود ۲۲ ملک به صورت داوطلبانه تخریب شده است و حدود ۴۰ هزار مترمربع از این اراضی آزادسازی شده است.

فاضلی هریکندی بیان کرد: شناسایی املاک و اراضی تصرف سدع پیش از این از سوی ادارات و نهادهای مربوطه انجام شده است و از ۱۸ مورد حاکمیتی ۱۵ مورد آن تخریب شد.

وی با بیان اینکه ۴۴ هزار کیلومتر مربع از سوی دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای عمومی آزادسازی شده است، بیان کرد: سه بنا باقیمانده است که دو دستگاه نظامی هنوز گزارشی مبنی بر تخریب اعلام نشده و یک دستگاه مربوط به هلال احمر است و به منظور امداد رسانی فعالیت می‌کند که بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه آزادسازی اراضی ملی و حریم رودخانه در بخش خصوصی طی سه مرحله انجام می‌شود، اظهار کرد: در سه مرحله کل حاشیه رودخانه کرج در محدوده استان البرز شناسایی شده است؛ از پل حامی تا محدوده بیلقان ۱۰۰ ملک شناسایی شده است از بیلقان تا سد ۴۲۳ ملک ‌و از سد تا تونل کندوان هم همین تعداد شناسایی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه طبق اعلام آب منطقه ای در مقاطع مختلف امکان آلودگی متفاوت است از این رو به ترتیب قطعه دوم و سوم در اولویت کاری ما است هر یک از این قسمت ها با توجه به شرایط محیطی برنامه ریزی برای تخریب املاک همه متصرفین استفاده خواهد شد.